Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Red Bull Stratos telescopen

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Red Bull Stratos telescopen

Gisteren hebben velen de imposante sprong van Felix Baumgartner gevolgd en op een gegeven ogenblik kwam er een karretje met een aantal telescopen in beeld.Wat mij opviel was het perfecte tracking systeem tijdens de vrije val en de scherpe beelden vanaf de grond tot een hoogte van bijna 39 kilometer.Ik was toch wel benieuwd naar de soort telescopen die werden ingezet.Op de site staat dat ze speciaal voor deze missies ontwikkeld zijn ( en ook gebruikt bij de spaceshuttle lanceringen ) maar verder geen technische info.
    Echter de kleinste witte telescoop op de foto lijkt wel een Meade SCT ...........

classicscopes

Voeg bestanden toe
    WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Volgens mij zijn de grote kijkers ook SCT's (wat een logische keuze zou zijn).

Die haarscherpe beelden vielen mij inderdaad ook op. Ik denk dat de scherpte vooral te danken was aan de kranzinnig goeie seeing ter plaatse. Het speciale aan die telescopen zit volgens mij voornamelijk in het zeer nauwkeurig kunnen volgen bij hoge vergrotingen, en is de optiek op zichzelf niet zo uitzonderlijk.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Gevonden!

Het zijn inderdaad twee gewone SCT's (een 16" en een 14") en een 10" Ritchey Chretien.
      http://flightlinefilms.com/our-services/

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: JLAIR2bg.jpg views: 1 grootte: 27,8 KB id: 1055905
      Last bewerkt door Roel; 15-10-12, 11:23.

Commentaar

Inderdaad dus gewone telescopen..............zover telescopen gewoon zijn..........Ik zie wat letters aan de zijkant van de kleinste dus misschien toch een Meade ??

classicscopes

Commentaar

Deze set is nog fraaier !! Ik zie dat er eentje een Questar is.........

classicscopes
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Origineel geplaatst door classic scopes Bekijk bericht
            Inderdaad dus gewone telescopen..............zover telescopen gewoon zijn..........Ik zie wat letters aan de zijkant van de kleinste dus misschien toch een Meade ??

classicscopes
            Die kleintje is nu net een (echte) RC, dus ik denk eerder:

http://www.rcopticalsystems.com/

of

http://www.opticalguidancesystems.co...php?p=research
            Last bewerkt door sixela; 15-10-12, 11:59.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Nee hoor géén RCOptical maar Astro Tech.........zie foto's........

classicscopes
              Voeg bestanden toe

Commentaar

Een GSO'tje van bij Astronomics, dus.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Even tussen dat geneuzel over die telescopen door.

Vet, koele actie van die Felix Baumgartner!!!

Zo, ga maar weer verder.

Commentaar

Origineel geplaatst door scorpio Bekijk bericht
                    Even tussen dat geneuzel over die telescopen door
                    Topicje gemist? http://www.astroforum.nl/showthread....niet-missen-!!

Commentaar

Uuh,... ja.

Commentaar

Origineel geplaatst door scorpio Bekijk bericht
                        Vet, koele actie van die Felix Baumgartner!!!
                        .
                        Tja, wat is vet? Het is wel spectaculair, maar ook een beetje spelen met je leven.
                        Ik heb ook wel gekeken trouwens.
                        HEQ5Pro SynScan Goto - AZ4 - Newton 150/f6,3 - 1e Kutter 110mm/f14,2 uitgeleend aan Sterrenwacht Tivoli - Bresser 76/f9,1 - Bresser Pluto 110/f4,5 - Skywatcher Startravel-120/f5

Commentaar

What's next? Sprong uit het ISS? Leuke uitdaging om te volgen
                          Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
                          TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Op een afstand van 60 km zie een figuur van 2 meter onder een hoek van 7", dan was het beeldveld best klein, inderdaad technisch goed gedaan om in beeld te houden. Leuk om te zien welke kijkers gebruikt waren. Het geeft ook een idee wat de spionagesatellieten kunnen.

Commentaar

Origineel geplaatst door delphi46 Bekijk bericht
                              Tja, wat is vet? Het is wel spectaculair, maar ook een beetje spelen met je leven.
                              Denk je ook zo over elke astronout die in de Space Shuttle stapte? Als ik een keuze moet maken spring ik liever uit dat mandje (afgezien van het feit dat je natuurlijk een zeer goed geoefende parachutespringer moet zijn). De overlevingskans schat ik toch iets hoger in.

Commentaar

Werken...
                              X