Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Help

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Help

hallo allemaal

Ik heb vanavond voor het eerst mijn Meade ETX-70AT gebruikt.. Maar het lukt voor geen meter !

Als ik de computer wil laten orienteren komt ie op hele andere dingen uit.. volgens mij staan de graden meters op de assen van de telescoop verkeerd... heeft iemand mss een id hoe ik die weer goed kan zetten???

Groetjes,

Bart
    Nieuwe Bresser Galaxia
    F=900
    D=114

leuk voor een beginneling...toch ? :D

staat je kijker waterpas??????

dat is wel belangrijk met een etx...

:lol:
    The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
    met statief + volgmotoren.

Commentaar

idd je moet hem echt precies op het noorden richten en kijken of je werkelijk die ster ziet wat hij aangeeft, in het begin zijn dat eigenlijk de 2 helderste sterren van de nacht
      Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Met easy-align is toch de beste manier om dat te doen?
        XT10

Commentaar

Origineel geplaatst door Tune
          Met easy-align is toch de beste manier om dat te doen?
          Als je vrij zicht hebt op de gehele hemel wel, zo niet is een 'Two Star' align op degene die je wel kan zien handiger, tenzij die weer te dicht bij elkaar staan zoals Pollux en Castor.
          Als het vanavond maar niet licht regent.

Commentaar

Re: Help

Origineel geplaatst door AJ
            hallo allemaal
            Ik heb vanavond voor het eerst mijn Meade ETX-70AT gebruikt.. Maar het lukt voor geen meter !
            Als ik de computer wil laten orienteren komt ie op hele andere dingen uit.. volgens mij staan de graden meters op de assen van de telescoop verkeerd... heeft iemand mss een id hoe ik die weer goed kan zetten???
            De horizontale moet volgens mij met 0h naar het Noorden, en de verticale moet volgens mij op 0 wanneer de OTA horizontaal staat. Daarnaast is er nog reeks van mogelijkheden van onjuistheidheiden mbt waarnemer locaties, startpositie, getrainde motoren en hard stops, die de GOTO naar GOELSEWHERE, kunnen transformeren.

(Tja bij mijn laatste Train Drives, heb ik het blijkbaar ook fout gedaan, en moet ik het eerdaags weer overdoen (in daylight, dit keer)... fijn dat het vanavond regent ... rust).

Als tip zie ook Weasner etx site, staat erg veel nuttige info.
            Als het vanavond maar niet licht regent.

Commentaar

dank je wel allemaal

Hele nuttige tips!

Hij staat nu goed en heb al van verschillende dingen kunnen genietien.. overbuurvrouw enzo.. haha nee hoor grapje

Wish u all cleay skies
              Nieuwe Bresser Galaxia
              F=900
              D=114

leuk voor een beginneling...toch ? :D

Commentaar

Werken...
              X