Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bresser Messier N-150

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bresser Messier N-150

Hallo Allemaal, ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de wereld van astronomie. Mijn vriendin is helemaal weg van alles wat met astronomie van doen heeft en weet momenteel nog niet wat ik allemaal aan het uitspoken ben. Kort gezegd, het is de bedoeling dat ze met de kerst een spiegeltelescoop cadeau krijgt. Ik ben sinds kort op het internet aan het zoeken naar wat er zoal te koop is, maar aangezien ik een leek ben op dit gebied zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken. Samen met mijn schoonvader, die een beetje van astronomie en telescopen af weet, ben ik al wat op zoek geweest. Onze voorkeur gaat op dit moment sterk uit naar een bresser messier N-150. Via de site van benel (http://www.benel.nl) hebben we al wat informatie over deze spiegeltelescoop tot ons doen komen. Maar meer info is uiteraard van harte welkom, dus wie van jullie kan ons wat meer vertellen over deze telescoop??? Onze plaatselijke fotoshop verkoopt als ik het goed heb o.a. Bresser en Meade. Kernactiviteit van deze shop is echter alles wat met fotografie te maken heeft, maar daar zijn ze dan ook echt goed in m.i. Telescopen hebben ze niet in de zaak staan maar kunnen die wel in de zaak krijgen. Dus ben niet verplicht om gelijk al te kopen. Alvast hartelijk dank voor alles wat jullie mij kunnen mededelen.

Supertazke,

Ik heb sinds 4 weken een Messier N-130 (z'n kleine broertje), welke mij erg goed bevalt.
    Ik heb deze gekocht bij Robtics in 's Gravenzande en ben erg goed geholpen en heb veel uitleg gekregen.
    Deze telescoop bevalt tot nu toe prima voor een beginner zoals ik en er zeten ook direct een aantal oculairs, barlowlens en andere toebehoren bij.
    Ik weet dat er nog meer verkopers zijn, maar Robtics was biij mij in de buurt en kon mij veel informatie geven.

Succes.

Commentaar

hey dat is een snelle reactie. Hartelijk dank daarvoor. Wat wij, schoonvader en ik, ons vooral afvragen is het gewicht van de telescoop. Het totale gewicht volgens de site van benel is bij de N-150 zo'n 23 kg. Moet ik hierbij dan denken dat alleen de telescoop incl. statief zo zwaar is of het hele pakket dus incl. alle toebehoren die er bij zitten??? Misschien een rare vraag maar mijn vriendin is niet zo sterk gebouwd )))

Commentaar

Off-topic: Laat jij je vriendin sjouwen?!
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door supertazke
          hey dat is een snelle reactie. Hartelijk dank daarvoor. Wat wij, schoonvader en ik, ons vooral afvragen is het gewicht van de telescoop. Het totale gewicht volgens de site van benel is bij de N-150 zo'n 23 kg. Moet ik hierbij dan denken dat alleen de telescoop incl. statief zo zwaar is of het hele pakket dus incl. alle toebehoren die er bij zitten??? Misschien een rare vraag maar mijn vriendin is niet zo sterk gebouwd )))
          Die 23 kilo is het totaalgewicht. Een groot deel van dat gewicht komt ook door de montering (statief weegt niet zoveel). Daar zit waarschijnlijk ook nog een tegengewicht bij van zo'n 10 kilo.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Re: Bresser Messier N-150

Hallo Allemaal, ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de wereld van astronomie. Mijn vriendin is helemaal weg van alles wat met astronomie van doen heeft en weet momenteel nog niet wat ik allemaal aan het uitspoken ben. Kort gezegd, het is de bedoeling dat ze met de kerst een spiegeltelescoop cadeau krijgt. Ik ben sinds kort op het internet aan het zoeken naar wat er zoal te koop is, maar aangezien ik een leek ben op dit gebied zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken. Samen met mijn schoonvader, die een beetje van astronomie en telescopen af weet, ben ik al wat op zoek geweest. Onze voorkeur gaat op dit moment sterk uit naar een bresser messier N-150. Via de site van benel (http://www.benel.nl) hebben we al wat informatie over deze spiegeltelescoop tot ons doen komen. Maar meer info is uiteraard van harte welkom, dus wie van jullie kan ons wat meer vertellen over deze telescoop??? Onze plaatselijke fotoshop verkoopt als ik het goed heb o.a. Bresser en Meade. Kernactiviteit van deze shop is echter alles wat met fotografie te maken heeft, maar daar zijn ze dan ook echt goed in m.i. Telescopen hebben ze niet in de zaak staan maar kunnen die wel in de zaak krijgen. Dus ben niet verplicht om gelijk al te kopen. Alvast hartelijk dank voor alles wat jullie mij kunnen mededelen.
            Wellkom op diet forum.

Ook een goode teleskoop is een Skywatcher 150/750 or een 150/1200 Newton. Deze teleskoope hebben ook een montering en zind ook voorspoedik een goed. Deze teleskoope kan u bestellen via internet een u bekommt ook goode qualiteit.

Robert
            Robert

HoO Germany
            Heinsberg
            near Roermond

Commentaar

Re: Bresser Messier N-150

Onze voorkeur gaat op dit moment sterk uit naar een bresser messier N-150.
              De vraag is: waarom?

Wat wil je zoal doen? Wat is je budget?

Onze plaatselijke fotoshop verkoopt als ik het goed heb o.a. Bresser en Meade.
              Bresser *is* Meade.

Ik raad je trouwens aan toch maar bij een dealer te gaan die wat afweet van telescopen - en ook de nodige accessoires heeft.
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Tja, als je iets lichts wilt met een redelijke apertuur ga je toch naar Dobs moeten kijken - het scheelt alvast het tegengewicht .
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

allemaal dank voor jullie reacties. Het budget ligt zo rond de 500 euro om te starten dus in de range van de N-150. Zoals ik al zei is onze plaatselijke fotoshop m.i. op fotogebied zeer goed te noemen. Wat telescopen betreft heb ik tot nog toe goede uitleg gekregen en ze kunnen aan alles komen als ik iets nodig heb, het moet alleen besteld worden. We zijn misschien een beetje van de oude stempel maar we bestellen niets via internet. Mijn vriendin wil graag planeten bestuderen en fotograferen, maar dat is naar de toekomst gericht. Het fotograferen hoeft dus niet vanaf de eerste dag. Zover ik kan nagaan op internet en wat ik van horen zeggen heb is de bresser messier N-150 een goede starters telescoop die genoeg mogelijkheden biedt. We waren benieuwd hoe dat met het gewicht zat omdat ik er zelf niet altijd bij zal zijn ivm het draaien van onregelmatige diensten. Maar overal is wel een oplossing voor te vinden. En mijn vermoeden dat het op internet vermelde gewicht het totaal gewicht van de hele levering is klopt dus volgens STEEM.

Waar zit het verschil in tussen een Skywatcher 150/750 en een Messier N-150???

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties en blijf schrijven zou ik zeggen. Alle info is welkom.

Commentaar

Brandpuntafstand van de Messier N-150 is groter. Beide telescopen hebben een even grote diameter (150mm), maar het brandpuntafstand (het punt waar je licht samenkomt) ligt bij de Skywatcher op 750mm en bij de Messier op 1200mm. De Skywatcher is dus een F/5 en de Messier een F/8.
                    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                      De Skywatcher is dus een F/5 en de Messier een F/8.
                      Waardoor de 150-N geschikter is voor planeten dan de 150/750
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                        De Skywatcher is dus een F/5 en de Messier een F/8.
                        En stelt dus ook meer eisen aan de kwaloiteit van de oculairen...
                        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Werken...
                        X