Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Karwei scoop?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Karwei scoop?

Jawel jawel! er is weer een budget telescoop op de markt gekomen. Dit keer geen dumppartij of een telescoop van stichting telescoop en wat dan ook maar een echte SPECTRON!!! RENNEN MENSEN! Ga voor de deur liggen in je slaapzak en wacht totdat de deuren openen. Ren over de mensen heen en eigen je deze geniale telescoop toe! Trek de kassajuffrouw over de balie en zeg dat je NU wil betalen!

Is het wel zo'n goeie scoop? wie wil reviewen? wie heeft er zin om de Karwei in te scheuren en deze scoop af te kraken? ^_^

zo op het eerste gezicht .. de bekende warenhuis kijker van plastic met dito oculairs.. die montering alleen al.

Voor dat geld heb je een leuke verrekijker !

Commentaar

Dit is dezelfde kijker als de Marquant kijker...

Alleen heb ik daar ooit meer geld voor neer moeten leggen..

Ik was toen gewoon nieuwschierig of dat ding écht zo brak was.
      Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
      ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
      Auteur:Ik

Commentaar

Dit is de ergste troep die er bestaat.

De eerste in dit segment met een redelijke prijs/kwaliteisverhouding is de legendarische (maar wel goede) LIDL Bresser Skylux 70/700 reftarctor die straks met de Kerst weer voor € 89,95 te koop staat. Een goede kijker. Ik heb hem zelf ook.

Deze Karwei rotzooi (want dat is het) moet je nooit kopen.
        Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Toepasbaar als een mooie bloemenvaast dus? :P Niet dat ik hem wilde kopen, ik dacht "Even iedereen voorlichten"

Commentaar

Komt mijn vader gister thuis; 'Hey Steven, bij de karwei staat net zo'n statief en montering als de jouwe!'

*kijkt naar zijn EQ-5 op vixenmodel aluminium statief*

Uhm... nee?
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En dan deze:

http://tinyurl.com/yah5n8

Ook te gebruiken als webcam, staat erbij........
              Bynolyt Bynostar SPN130-900
              2 wide field oculairs 10mm en 20mm (voor vergrotingen van 90x en 45x)

Commentaar

Ik zoek nog een handzame constructie om de drie poten van mn lidlscope bij elkaar te houden zonder telkens alle vleugelmoertjes te moeten verwijderen. Ik zie hier op de foto iets wat wel eens automagisch zou kunnen in klappen. Dat hebben ze denk ik handiger gedaan!

Dat de rest brandplastic is en dat ik alleen dat stukje wil houden is wat anders maar da's voor 30 euro best duur.
                "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Je hebt de mijne toch gezien afgelopen weekend? Roel heeft hem zo gemaakt dat je dat gekl**t niet meer hebt met die statiefpoten. Hier een foto. Als je hem wat lichter maakt, kun je beter zien hoe het gemaakt is.
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Het kan nog simpeler, met een kettinkje.. Als je er maar voor zorgt dat de poten niet naar buiten kunnen klappen. Naar binnen klappen doet ie toch niet als ie eenmaal staat. Kost je een euro...
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja precies Demelza! Zag er perfect uit en ik vroeg me dan ook af of dat niet een reuze nuttig overblijfsel was van zo'n Karwei ding. Roel, is dat ding huisvlijt of komt het uit inderdaad uit een ander systeem?

Ja zo'n gemiddelde tuinhek-ketting van diezelfde Karwei, gelijke lengtes, met een ring in het midden moet ook kunnen maar ik vraag me af of die daar niet minder stabiel is dan met jullie constructie. Als alles strak gespannen komt te zijn zal het wel goed komen?

Leuk probeersel voor het aanstaande regenachtige weekend. Verder vind ik het standaard Lidlstatief heel erg OK.
                      "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Maakt niet uit of het een ketting is of niet, het is net zo stevig. Zoals Roel al zegt, naar binnen gaat het toch niet. Dat stuk is er alleen voor zodat de poten steviger staan en niet per ongeluk weg kunnen schuiven (als je bijvoorbeeld met je voet blijft haken of wat dan ook) en het hele zaakje naar beneden komt.
                        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                        X