Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Andere telescoop, welke?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Andere telescoop, welke?

Hoi,

ik heb nu een Meade 8" LX90 waar ik toch wel weinig mee doe. Ik wil deze dan ook gaan verkopen omdat hij gewoon te duur is om die te laten verstoffen. Maar ik wil toch wel met de hobby doorgaan, maar dan in een wat mindere mate en met een telescoop die minder duur is. Ik ben al even opzoek gegaan naar wat en ik ben deze tegen gekomen. De *Meade LXD75*. Nou is mijn vraag: is dit wat of kunnen jullie mij een andere telescoop aanraden. De telescoop is lekker licht (lijkt mij) niet zo heel duur, good voor Deep-Sky en heeft een redelijk grote opening.
    Kunnen jullie mij wat adviseren.

Mijn voorkeuren zijn:
    Lichte telescoop
    Equatoriale montering MET GoTo (gewoon omdat ik dit heerlijk vind)
    Kort brandpunt
    Minimaal een spiegel van 12cm
    Liefst geen dobson
    Niet boven de 1000 euro

Re: Andere telescoop, welke?

Origineel geplaatst door Sjors
    Hoi,

ik heb nu een Meade 8" LX90 waar ik toch wel weinig mee doe. Ik wil deze dan ook gaan verkopen omdat hij gewoon te duur is om die te laten verstoffen. Maar ik wil toch wel met de hobby doorgaan, maar dan in een wat mindere mate en met een telescoop die minder duur is. Ik ben al even opzoek gegaan naar wat en ik ben deze tegen gekomen. De *Meade LXD75*. Nou is mijn vraag: is dit wat of kunnen jullie mij een andere telescoop aanraden. De telescoop is lekker licht (lijkt mij) niet zo heel duur, good voor Deep-Sky en heeft een redelijk grote opening.
    Kunnen jullie mij wat adviseren.

Mijn voorkeuren zijn:
    Lichte telescoop
    Equatoriale montering MET GoTo (gewoon omdat ik dit heerlijk vind)
    Kort brandpunt
    Minimaal een spiegel van 12cm
    Liefst geen dobson
    Niet boven de 1000 euro
    Voor deze voorkeuren u kan nemen een 6" LXD75 voor 999 Euro komplett. Deze kombinatje het GOTO, een lichte teleskoop, good voor astrofotografie en kort brandpunt. Maar et het keen grope opening.
    Voor deze budget u kan niet koopen een grotje teleskoop, een met GOTO, een met equataoriale monitering en , en , en .....
    Robert

HoO Germany
    Heinsberg
    near Roermond

Commentaar

Dus is het wel een goede keus? Jij zegt dat ik hem voor 999 euro kan krijgen, maar in de link in mijn eerste bericht staat hij voor 850 euro. Ik wil weten of ik voor die 850 euro een goede telescoop terug krijg.

Commentaar

Dus is het wel een goede keus? Jij zegt dat ik hem voor 999 euro kan krijgen, maar in de link in mijn eerste bericht staat hij voor 850 euro. Ik wil weten of ik voor die 850 euro een goede telescoop terug krijg.
        de 999 Euro sin de deutse prjizen aktuell. In Nederland is een beetje angebood

Maar voor dit prjis kan u niet verkaart maken. U moet oppassen dat er telesoop is well coliimated wen u bekommt van ur astrodealer.
        Robert

HoO Germany
        Heinsberg
        near Roermond

Commentaar

Dat van het collimeren wist ik ja. Zijn er nog andere mensen met tips voor me?

Commentaar

Koop een goeie refractor (alleen de telescoopbuis)

William Optics Zenithstar 80 semi Apo:; 699,--

William Optics Zenithstar 80 FD APO: ca. 900,--

Of de (mijn) TAL 100RS refractor (net zo goed als een 80mm APO): 370,-- (wel met diagonaal, twee oculairen etc.)
            Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Tja dat kan ook ja, vooral voor foto's mooier, maar ik wil toch een spiegel telescoop. En dan ook compleet met GoTo etc..

Commentaar

Re: Andere telescoop, welke?

Nog een paar: Celestron C6-SGT (wel buiten budget) en C6N AS-GT.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Hm, ik begrijp niet goed waarom je een andere scoop wilt Sjors! Je hebt nu een spiegeltelescoop met van alles erop en eraan - een dure zoals je zelf aangeeft, en je wilt in plaats daarvan een goedkopere spiegelscoop met GoTo? Aangezien je het geld voor je huidige scoop al hebt betaald, waarom zou je die wegdoen?
                  The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Daar heb ik eerst ook over nagedacht. Maar ik ben zeer optimistisch en ik verwacht dat ik er nog aardig wat geld voor kan krijgen, iets minder dan 2000 . Ik word straks ook 18 en ik kan m'n geld heel goed gebruiken voor o.a. het rijbewijs. Als ik dan 1000 euro 'winst' (verkoopbedrag-nieuwe telescoop) heb kan ik dat geld mooi daarvoor gebruiken en dan gebruik ik die andere 800 om een mindere telescoop te nemen, maar dan blijf ik toch in de hobby. Ik vind gewoon dat ik er veel te weinig mee doe en dat vind ik zonde voor zo'n mooi ding. Ik zal de advertentie hier ook wel even plaatsen. Ik kijk gewoon wat ik ervoor kan krijgen en dan ga ik denken of ik het voor dat geld weg doe of beter kan houden.

Commentaar

Daar heb ik eerst ook over nagedacht. Maar ik ben zeer optimistisch en ik verwacht dat ik er nog aardig wat geld voor kan krijgen, iets minder dan 2000 . Ik word straks ook 18 en ik kan m'n geld heel goed gebruiken voor o.a. het rijbewijs. Als ik dan 1000 euro 'winst' (verkoopbedrag-nieuwe telescoop) heb kan ik dat geld mooi daarvoor gebruiken en dan gebruik ik die andere 800 om een mindere telescoop te nemen, maar dan blijf ik toch in de hobby. Ik vind gewoon dat ik er veel te weinig mee doe en dat vind ik zonde voor zo'n mooi ding. Ik zal de advertentie hier ook wel even plaatsen. Ik kijk gewoon wat ik ervoor kan krijgen en dan ga ik denken of ik het voor dat geld weg doe of beter kan houden.
                      Volgens mij ben je iets te optimistisch over de prijs van je LX90
                      Nieuw kost ie 2200 euro en er valt vast nog wel wat korting te regelen.
                      Dus ik geloof niet dat je er ooit 1800 euro voor kan krijgen.
                      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                      X