Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Goede montering maximaal 200 á 250 euro

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Goede montering maximaal 200 á 250 euro

Ik ben opzoek naar een goede montering voor een Newton 150/750mm. Wil er ook foto's mee kunnen maken. Wat is jullie advies?

Nu ik toch om advies vraag, ik heb mijn oog laten vallen op de Celestron 150/750mm, is dit een kwalitatief goede telescoop, of is jullie mening, nooit doen?
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Re: Goede montering maximaal 200 á 250 euro

Origineel geplaatst door Martijn
    Ik ben opzoek naar een goede montering voor een Newton 150/750mm. Wil er ook foto's mee kunnen maken. Wat is jullie advies?

Nu ik toch om advies vraag, ik heb mijn oog laten vallen op de Celestron 150/750mm, is dit een kwalitatief goede telescoop, of is jullie mening, nooit doen?
    Volgens mij zijn dat prima telescopen.
    Maar een budget van 200 a 250 euro voor een montering met volgmotoren, die een 6" reflector kan dragen voor fotografie!!!! Wens ik je veel succes mee :P
    Je zit dat sowieso 2dehands en waarschijnlijk een EQ-5. Maar dan ga je toch eerder naar 300 euro.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

vanwege de foto grafie heb je verplicht een volgmotor nodig?

Of is een volgmotor een goede uitbreiding?
      [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Voor fotografie heb je zeker een volgmotor nodig. En voor visueel is het ook zeker aan te raden.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
          Voor fotografie heb je zeker een volgmotor nodig. En voor visueel is het ook zeker aan te raden.
          hmm op wat voor bedragen kom ik dan uit als ik een redelijk goede montering wil? En wat voor montering is dat dan?

Commentaar

Origineel geplaatst door Martijn
            Origineel geplaatst door SkyGuy
            hmm op wat voor bedragen kom ik dan uit als ik een redelijk goede montering wil? En wat voor montering is dat dan?
            Zie mijn post
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ik had de scoop gezien op een SkyView montering een een Astro-5 montering. Qua prijs spreekt mij de SkyView het meeste aan. Maar het is mij een beetje onduidelijk of ze nu een volgmotor hebben of niet:S

http://www.teleskop-service.de/Celestro ... .htm#NT150

en welke astro 5 montering krijg je er bij, de oude of de nieuwe?

Commentaar

De GSO Skyview is een klasse montering! Volgmotortje+poolzoeker moet je erbij kopen. Ik had m te koop staan, maar ik hou m toch. Ding is reuzestabiel en reuzegoedkoop! Draagt tot 7 kilo.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Je krijgt toch de nieuwe versie lijkt me. Anders zou ik m per direct terugsturen!

Als ik jouw was zou ik toch de stevigste montering pakken die er te pakken valt voor je budget. Die astro 5 ziet er niet verkeerd uit voor deze telescoop. Maar de skyvieuw is ook een erg mooi ding!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    De GSO Skyview is een klasse montering! Volgmotortje+poolzoeker moet je erbij kopen. Ik had m te koop staan, maar ik hou m toch. Ding is reuzestabiel en reuzegoedkoop! Draagt tot 7 kilo.
                    dus die SkyView die je ik zal maar zeggen er bij kunt kopen, is gewoon kwalitatief (in verhouding tot de prijs) erg goed. En aan wat voor prijs moet je denken voor een volgmotor en poolzoeker? En ook daar zal wel verschil in zitten, maar wat is af en aan te raden?

Commentaar

zit je goed als je er een dergelijke volgmotor en poolzoeker bij pakt (127 euro en 48 euro) of ben ik dan eigenlijk dom bezig?

http://www.teleskop-service.de/gsseiten ... ierung.htm

Commentaar

Sky View Montierung mit Aufsatzplatte, biegsamen Wellen, 198,- <-- montering
                        Sky Pol Polsucher für Sky View für Nord- und Südhimmel 48,- <-- poolzoeker
                        MD SV RA Schrittmotor mit Steuerung 127,- <---motor

Maar hij staat nog te koop ergens op te-les-koop.nl
                        Gevonden! http://www.te-les-koop.nl/BekijkAdvertentie.php?key=549
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                          Sky View Montierung mit Aufsatzplatte, biegsamen Wellen, 198,- <-- montering
                          Sky Pol Polsucher für Sky View für Nord- und Südhimmel 48,- <-- poolzoeker
                          MD SV RA Schrittmotor mit Steuerung 127,- <---motor

Maar hij staat nog te koop ergens op te-les-koop.nl
                          Gevonden! http://www.te-les-koop.nl/BekijkAdvertentie.php?key=549
                          Thnx nop heb die man meteen even gemaild. Even een kenners vraag aan jou. Is de scoop goed? En daarnaast kun jij aan de foto zien of hij in iedergeval in een goede staat verkeerd?

Commentaar

Welke scoop bedoel je?

Commentaar

Montering ziet er goed uit. Maar ik zou hem ff gaan uitproberen voordat je hem haalt. De kijker lijkt me zeker niet slecht voor dat geld.

Commentaar

Werken...
                              X