Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ideale functionaliteit?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ideale functionaliteit?

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie "ideale" telescoop allemaal zou moeten kunnen doen. Binnen enige redelijke grenzen natuurlijk.

Mijn "ideaal" is een telescoop die ik volledig vanaf m'n computer kan besturen en waarvan de beelden live op mijn beeldscherm te zien zijn. Lekker zittend voor de open haard, met de telescoop in z'n behuizing op het dak en dan kijken naar de planeten en de helderste nevels en sterrenstelsels. 8)
    Harro bekijkt de hemel 't liefst met een 40cm-dob en een paar goede vrinden.

Op mijn ideale telescoop moet ik nog even wachten tot ie afgedankt is.

deze hangt nu in een baan om de aarde.....
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Origineel geplaatst door b@rry
      Op mijn ideale telescoop moet ik nog even wachten tot ie afgedankt is.

deze hangt nu in een baan om de aarde.....
      Hij's leuk..

Ik denk dat in deze hobby het woord ideaal niet bestaat.
      Zelfs als je de hubble vanachter de open haard kunt besturen zal je dingen tegenkomen waarvan je denkt, mwoaah dat kan wel ietsie beter
      Alles staat of valt met je budget als je 't mij vraagt. Als je in dat budget het maximale eruit hebt gehaald is dat op zich al een hele prestatie! Ik bv. heb tot gisteren twee weken lang elke dag het internet afgepluisd om mijn "ideale" montering te vinden.

Maar goed, als ik ff met je mee droom dan wil ik in de toekomst graag een vette tubus op een losmandy G11 ofzo, met een strakke ccd erachter :P
      Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

Origineel geplaatst door Martin Cramer
        Spijker, kop, etc.

Ik zou best deze scope op bijvoorbeeld deze montering willen hebben... Maar die zou ik niet op een doordeweekse avond even het dak op slepen om een half uurtje te gaan zitten turen. Wat dat betreft is mijn huidige 4" Makje een veel betere keus.

,xtG
        .tsooJ
        Ich bin ein Kollaser.
        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
          Origineel geplaatst door Martin Cramer
          Spijker, kop, etc.

Ik zou best deze scope op bijvoorbeeld deze montering willen hebben... Maar die zou ik niet op een doordeweekse avond even het dak op slepen om een half uurtje te gaan zitten turen. Wat dat betreft is mijn huidige 4" Makje een veel betere keus.

,xtG
          .tsooJ
          Als je dat geld voor een scope over hebt, koop je er natuurlijk ook een koepeltje bij
          Dus dan nog zou die van jouw wel erg interessant zijn!!
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Mijn ideale scoop is gewoon een goede lichtgewicht 10 of 12" dob. Niets gaat boven het gebruiksgemak van een dob. Gewoon naar buiten slepen en gaan
            "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Re: Ideale functionaliteit?

Mijn "ideaal" is een telescoop die ik volledig vanaf m'n computer kan besturen en waarvan de beelden live op mijn beeldscherm te zien zijn.
              misschien is dit dan iets voor je:

http://www.slooh.com/

.....

Commentaar

Voor mij bestaat er niet zoiets als een ideaale telescoop. Hangt er vanaf naar wat ik wil kijken. Planeten of deepsky. Voor het ene een refractor of mak, voor het andere een grote dobson. Ik sta trouwens liever in de koude buiten, lekker in de stilte
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
                X