Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ombouwkit voor HEQ5 montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ombouwkit voor HEQ5 montering

Dag mensen,

Ik heb gehoord dat als je een HEQ5-montering geschikt wil maken voor astrofotografie je hiervoor een ombouwkit nodig hebt.

Graag zou ik hier iets meer over willen weten.
    Waarom is de ombouw nodig; wat en hoe wordt er nu precies aangepast?

Gr Martin
    Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Nop heeft een heq5 aangepast. Hij zal je er vast meer over kunnen vertellen.

Commentaar

Af-fabriek is de HEQ 5 niet geschikt voor lang belichten. Je kunt mbv dat kitje (op http://www.rajiva.de te bestellen) de montering per pc aansturen en corrigeren. Ook kun je nieuwe motoren erin zetten. Ik heb hier -->http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=840 het hele verhaal beschreven.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Super Nop, dank je wel.
        Ben nu op mn werk, strax maar even rustig doorlezen.
        i.e.g. alvast bedankt

Gr Martin
        Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

OK, Ik begin 'm te vatten!

Nu maar eens tijd om weer 's iets heel doms te vragen komt ie:
          Betekent dit dus dat ik met pc en al het weiland in moet als ik geen gebruik maak van een pda?
          Als deze conclusie juist is (wat me wel logisch lijkt), mag ik dan zeggen dat als je hieraan begint het bezitten van een pda eigenlijk een must is?

Commentaar

Als je puur voor de goto gaat is een pda wel handig. Als je ook foto's wil gaan maken zit je toch aan de laptop vast. Ook met een dslr.

Maar ik ben er nu toch ook achter gekomen dat waarnemen zonder goto ook erg leuk is . En die goto die je na de ombouw krijgt is trouwens wel traag. Het is dus niet m31 aanklikken en 20 seconden later staat hij in beeld (behalve als je de kijker er al vlak naast hebt staan)

Commentaar

Werken...
            X