Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Grom over Teleskop-Service!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Grom over Teleskop-Service!

Zo'n voorpret gehad. Ik zag vrijdag een 2e hands Nagler staan. Een 20mm. Is de beste ooit gemaakt, zegt men.
    Enfin. Vandaag een pakje (ik had wat ander spul besteld). GEEN NAGLER. Lees ik in PIEPkleine lettertjes op de factuur (!) dat ie al verkocht is. Dat ding stond maandag nog op de site!
    Dat vind ik gewiekst zaken doen, anders had ik helemaal niks besteld bij m. Enfin, ik vind mijn weg wel naar 's Gravenzande.
    Kein Teleskop-service Herr Ransburg!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ik leef met je mee nop. Dit is echt duits he!

Hello Sam,

We just returned from Photokina where we spoke with Skywatcher. The EQ6 Skyscan with the new V3 controller will only become available in 2007. There are two options: You can choose a current model EQ6 Goto with V2.x controller. Delivery time is only about two weeks then. Or you can choose the Orion Atlas GoTo which already has the V3 controller. Delivery time is about two months for this. Unfortunately for the Atlas I would need to charge 150 Euros extra.
    Na exact 39(!) emails over en weer krijg je dan dit bericht terug.... Vertellen ze je eerst nog doodleuk dat hij over een maandje er is...

Commentaar

Lap, eerst verkoop je je spullen voor die Nagler en blijkt dan dat hij al verkocht is. Jammer voor je
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Mijn ervaringen met Teleskop Service zijn ook negatief. Ik heb er eens een 102mm TS refractor 1000 gekocht. Wat een troep. De montering bleek bij aankomst defect en de schroeven van het tegengewicht waren gebroken (!!!!). De kijker was ronduit slecht en vertoonde veel beeldafwijkingen (o.a. coma).
        Toen ik het apparaat weer wilde terugsturen war der Herr Ransburg nicht so freundlich mehr. Pas na veel aandringen kon ik de kijker retourneren. Ik heb daarover later contact gehad met een andere Duitse telescoop verkopen en deze meldde dat Teleskop Service in service en kwaliteit sterk achteruit was gegaan. Het bedrijf gaat ten onder aan het eigen succes.

Vraag Ron van Robtics ook maar eens. Hij kan je ook wel wat vertellen over Teleskop Service en de kwaliteit van een aantal kijkers (niet allemaal) die daar worden verkocht.
        Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Jee Nop, dat is wel bagger zeg! Dat zijn heel dikke minpunten voor TS. Maar wel des te meer te besteden bij Robtics.
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nou Nop, das idd mooi ***.

Dan maar bij Robtics halen. Na deze negatieve berichten heb ik besloten mijn Newton ook maar gewoon bij Rob te halen. Houden we de centjes ook in eigen land.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En Steem vindt het ook lullig:

Commentaar

Haha, nou Nop, heb je het dubbelop van Loel en mij. Vind het echt sneu.
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Haha, dit is een grote troost! Ik ga maar voor een stukje glas van Pentax of Vixen dan. Is ook fijn.
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    Haha, dit is een grote troost! Ik ga maar voor een stukje glas van Pentax of Vixen dan. Is ook fijn.
                    DOBSON!!!

Commentaar

Nehee, ik heb al een gedobte C8.

Commentaar

Hey Nop, kun je niet even langs Apeldoorn? Ik wil ook naar Robtics en Roel houdt zich niet aan zijn afspraken.
                        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Starttarief 10 euro. Ritprijs 2 euro/km excl verwijderingsbijdrage.

Commentaar

Sneu voor je dat die Nagler niet doorgaat.
                            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                              Starttarief 10 euro. Ritprijs 2 euro/km excl verwijderingsbijdrage.
                              Als je het nu bij de eerste zin had gelaten... die 2 euro per km is me teveel!
                              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                              X