Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

statief voor verrekijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

statief voor verrekijker

Hoi,

Ik heb van de week mijn eerste stap richting de andere kant van het heelal gezet, d.w.z. ik heb een verrekijker gekocht!!
    Ik zoek alleen nog een statief, welke ik graag 2de hands (marktplaats) wil kopen. Maar welke??
    Een "gewoon" foto-statief? of heb ik verbindingsstukken nodig?
    In de beschrijving staat alleen: "statiefaansluiting, 18x18x6 cm".

Hieronder een fotootje van de kijker:
    Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Bij de verrekijkers die ik heb kan je een fotostatiefje er gemakkelijk opdraaien, maar dat is niet erg stevig.

Commentaar

Ik neem aan dat die schroef voor in de verrekijker zit, met de opening naar de lensen toe?
      Dan heb je nog wel een extra verbindingsstuk nodig.
      Verwacht niet dat het veel makkelijker wordt met een statief, want het meeste kijk je toch recht omhoog endat is met een fotostatief niet te doen.
      Ik denk dat je beter een 2dehands ligstoel kan kopen en dan je armen op de armsteunen zetten.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Aha 'k heb 'm gevonden! Inderdaad voor in de kijker zoals je al zei.
        (Dacht dat het die twee rechthoekige openingetjes waren )

In de tuin staat nog een heerlijke ligstoel, ga daar maar eerst eens mee op avontuur dan

Bedankt voor de tips!

Grz Martin
        Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

Werken...
        X