Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Herfstschoonmaak?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Herfstschoonmaak?

Owh mensen.
    Ik heb zin om alle fotografiespullen weg te doen en een mooi nagler of pentax oculair te kopen. Dat betekent dat ik een ED80, HEQ 5 (getuned en geupgrade) ga verkopen.
    Of is dit een stomme zet?
    Sinds ik er achter ben dat ik mijn C8 op de porta kan plaatsen heb ik eigenlijk alleen nog maar zin om visueel waar te nemen omdat ik zo lekker vlot alles in elkaar heb gezet en het is reuzetransportabel. Fotograferen kan ik wel op de sterrenwacht.
    0
    Ja
    0%
    0
    Nee
    0%
    0
    Val me niet lastig met je gedraaikont
    0%
    0
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ik kan me helemaal in je gedachtegang vinden Nop :lol:

Ik heb net al mijn spullen de deur uit gedaan (telescoop, montering, volgmotoren enz enz.) en zojuist een order geplaatst voor een 10'' SGO dobson met crayford focusser en een UB3-S3 3x tri magic barlow.

Ik ga me ook storten op puur visueel waarnemen. Opzetten en afbreken : 5 minuutjes of minder.
    Fototgraferen gaat op de lange baan. Ik heb alleen mijn vesta pro gehouden voor de ocasional planeet foto.

Dus ik heb nee gestemd
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Is geen stomme zet.

Als je ooit weer wil gaan fotograferen heb je zo een nieuwe montering gekocht. En het is voor iedereen persoonlijk wat hij/zij leuk vind aan de hobby. Visueel...fotografie of beiden! En zo'n nagler kan ik me ook wel in vinden :lol:

Enuhhh ik weet waar je die ed80 kan slijten :lol:

Commentaar

Re: Herfstschoonmaak?

Origineel geplaatst door Nop
        Owh mensen.
        Ik heb zin om alle fotografiespullen weg te doen en een mooi nagler of pentax oculair te kopen. Dat betekent dat ik een ED80, HEQ 5 (getuned en geupgrade) ga verkopen.
        Of is dit een stomme zet?
        Sinds ik er achter ben dat ik mijn C8 op de porta kan plaatsen heb ik eigenlijk alleen nog maar zin om visueel waar te nemen omdat ik zo lekker vlot alles in elkaar heb gezet en het is reuzetransportabel. Fotograferen kan ik wel op de sterrenwacht.
        Een domme zet is het pas als je er geen goede prijs voor krijgt. Haha, we gaan blijkbaar allemaal de visuele toer op. Ik was van plan om een HEQ5 te kopen en te gebruiken samen met een gemodde webcam die ik gekocht heb maar het komt er niet van. Ik heb gewoon geen zin om filmpjes te bewerken enzo. De GSO dobson staat ook bovenaan mijn verlanglijstje. Lekker waarnemen op koude heldere nachten. Niet de hele tijd voor de pc zitten.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Re: Herfstschoonmaak?

De GSO dobson staat ook bovenaan mijn verlanglijstje. Lekker waarnemen op koude heldere nachten. Niet de hele tijd voor de pc zitten.
          10'' GSO Dobson. 448 euro bij TS, incl 2'' crayford, 2'' 32mm RK en azimuth rollager in de rockerbox. Dat is hetzelfde als de Meade light-bridge, alleen een stuk minder mooi (who gives a damn) en een heel stuk goedkoper!

Commentaar

Okidoki! Boeltje staat te koop. Misschien krijg ik er ooit spijt van, maar ik weet zeker dat ik van een Pentax of Nagler NOOIT spijt zal krijgen.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Je hebt een pb!

Commentaar

das snel besloten Nop :!:

Commentaar

Draaikont!
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Anders blijf ik twijfelen Patrick. Sinds de zomervakantie ben ik helemaal verslingerd aan snel, safe en simpel.

Commentaar

Ik was het gesjouw van 4 hoog (3x heen en weer, zonder lift) opbouwen en afbouwen ook behoorlijk zat geworden.

Ik wil ook af van dat preciese opstellen, afstellen, scherpstellen voor de PC, en weer afbreken, opruimen, omhoogsjouwen enz enz af.

Als ik ooit een vaste opstelling ergens kwijt kan ga ik een fotografische opstelling kopen, naast de dobson dus

Commentaar

Prachtig, straks zitten we allemaal nog achter een 16" truss-Dob!
                        Genieten, zonder chipjes!
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                        X