Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Skywatcher heq5 200mm

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Skywatcher heq5 200mm

Hallo,

Ben nieuw hier op het forum en ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de Newton skywatcher HEQ5 200mm.
    Ik ben van plan om deze te kopen als beginnend sterrenkijker.
    Ik zal dan ook met volgmotoren en computergestuurd erbijkopen.

Is dit kwalitatief een goede telescoop en is zijn hiermee nevels etc goed zichtbaar.

Ben ook maar een newbie op dit gebied.

Alvast bedankt
    - Newton SkyWatcher 200/1000 F/5 Refl.
    - Celestron CG5
    - Bresser 70/700 Refr.
    - Canon PowerShot A620
    - Canon EOS 400D

Roy,

Is dit je eerste telescoop of heb je al wat ervaring opgedaan ?
    Wat zijn jouw verwachtingen van deze telescoop ?

Ik stel deze vraag met name vanwege deze opmerking:

zijn hiermee nevels etc goed zichtbaar
    Ik hoop niet dat je verwacht hetzelfde te zien als zichtbaar is op astrofoto's, want dan wordt het een teleurstelling. Je zult van nevels nooit meer zien dan wat "vage grijze vlekjes".

Kun je even iets meer toelichting geven waar je interesse naar uitgaat, planeten, deepsky, fotografie ?

Raimond.
    i love astronomie

Commentaar

De heq5 is een puike montering. Kan heel wat gewicht aan en stuurt goed. Evenwel onderschat het gewicht niet, 't is nog altijd even sleuren. Ik zet er zelfs een 10 incher op, de HEQ5 kan deze nog net aan voor visuele waarneming.
      De skywatchers zijn goede telescopen, en tevens zeer prijsbewust. Maar nogmaals onderschat het gewicht van deze telescoop niet.
      Niets voor niets vind je in mijn signature een Orion Optics op GP-E. Dit zijn lichgewicht telescopen op een lichtgewicht montering maar toch stevige stabiliteit....heeft zo zijn voordelen , geloof me.
      Obsession 18 inch F/4.5
      Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Werken...
      X