Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

PE van bresser MON-2 monteringen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

PE van bresser MON-2 monteringen

Heeft iemand als een site gezien waar de PE van de bresser MON-2 a.k.a. Astro-5 op staat.

Ik heb al een tijdje lopen zieken maar nog niets gevonden.. Ben wel benieuwd hoe goed of slecht hij is...
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Hoi Patrick,

Ik denk dat bij dit soort monteringen de PE nogal afhangt per exemplaar. Waarom ga je hem niet zelf meten ?

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hoe kan ik die meten???

Oooowja Arend, je had mijn voicemail nog ingesproken, ik denk dat je intussen wel het antwoord weet? Sorry voor de trage reactie

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
        Hoe kan ik die meten???

Oooowja Arend, je had mijn voicemail nog ingesproken, ik denk dat je intussen wel het antwoord weet? Sorry voor de trage reactie
        He Patrick,

Ik zou het niet precies weten maar inK3CCD tools zit een speciale optie hiervoor ingebouwd. Ik heb wel begrepen dat er verschillende methoden zijn om de PE te meten. Volgens mij is eem simpele manier als volgt:

Zet je telescoop niet helemaal op de pool gericht. Als je nu een lange belichtingstijd foto maakt van een ster, zul je drift gaan zien. Als je belichtings tijd bijv 8 minuten is zal je ook je PE gaan zien.

Als je dan je beeldveld per pixel weet kun je dus berekenen hoe groot je PE is. Je kunt als ware je foto erg opblazen en gewoon het aantal pixels tellen.

Volgens mij is dit een simpele methode .

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

via K3 werkt ook makkelijk. webcam op een ster richting de meridiaan en via k3 zie je gelijk een grafiek met je pe en of je goed op de pool staat.. Astrosnap kan het ook.

Commentaar

Gaaf, daar ga ik eens induiken....

Thanks heren

Commentaar

Werken...
            X