Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astroshop.de en dobson 8"wie heeft er ervaring mee?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door paalco
    Ik moet hier nog met de directie overleggen.
    Net een andere auto gekocht, dus alle tegoeden zijn even bevroren.
    Ik zie het wel zitten maarja......
    Jullie horen het wel.
    Munchen is anders wel een takken eind rijden.
    Kan dat wel in die auto 3 man en 3 dobsons?
    Ja hoor moet lukken.
    ik heb een 307 sw
    met removeble stoelen.
    114mm refl. en 70mm refr.
    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

wat zeg je nou roel??? twijfel je of je het wil doen!!! ik moet 'snachts ongeveer bij mijn scoop waken om te voorkomen dat ie door jou meegenomen wordt! en nu twijfel je bij zo'n goedkoop aanbod?? hihi wat ben je toch een apart geval:P ik zou zeggen koop hem! dan kan ik weer in mijn bed slapen in plaats van overnacht naast mijn telescoop

Commentaar

Ik heb misschien iets ontdekt wat nog interessanter is. Bij TS hebben ze een Newton OTA 254 mm f=1600 in de aanbieding. Nadeel is dat deze kijker kort gebouwd is, dat wil zeggen: een correctorlens voor de vangspiegel zorgt ervoor dat de buis een stuk korter kan blijven. Helaas heeft zo'n lens altijd een slechte invloed op het beeld, vooral bij hoge vergrotingen. Mijn idee is om de correctorlens eruit te prutsen en een langere buis te gebruiken. Zo heb ik een gewone 254 mm Newton waar ik een Dobsonmontering voor kan maken. Veel goedkoper kan het volgens mij niet.. De OTA kost namelijk maar E198,- (waarschijnlijk omdat niemand hem wil hebben vanwege die bagger-correctorlens).

Ik heb TS een mailtje gestuurd met de vraag wat er nou precies voor een hoofdspiegel wordt gebruikt.

-EDIT-
        Toch maar niet:
        http://www.skywatcher.ch/n_forum/viewth ... =12&thid=2

Op de foto zie ik dezelfde waardeloze focuser als op mijn Bresser Messier 150 zat... Brrrr... en de spidervanes zijn dikke staven. Als het hele ding van vergelijkbare kwaliteit is, ga ik toch veel liever voor de Skywatcher...

-NOGMAALS EDIT-
        Het antwoord van TS liet aan duidelijkheid ook niets te wensen over:
        "This telescope offers no quality criteria whatsoever. The optics are neither parabolic nor otherwise very good." Ze omschreven hem als puur een grote lichtemmer voor deepsky, maar verder niet bruikbaar op planeten. Wel eerlijk!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Gewoon rijden naar munchen...
          en freek wil de kijker trouwens ook hebben.
          Als we gaan neem ik trouwens de bus van mijn vader mee.
          die heeft een 12 persoons bus.
          kunnen er nog 4 dobby´s bij

Commentaar

Na een kort overleg met de directie is er buget vrij gekomen.
            Dus ik doe ook mee.
            Wie had een mail naar Astroshop gedaan over korting bij aanschaf van meerdere dobsons?
            It is nice to be important, but it is more important to be nice.
            Skywatcher Dobson 8"

Commentaar

Na een kort overleg met de directie is er buget vrij gekomen.
              Dus ik doe ook mee.
              Wie had een mail naar Astroshop gedaan over korting bij aanschaf van meerdere dobsons?
              Roel..
              we wachten het af..

Commentaar

Dat is snel.
                Als het er 4 worden moeten ze toch nog wel iets met de prijs kunnen.
                Of ze geven er wat leuks bij.
                Skywatcher Dobson 8"

Commentaar

Inderdaad!

Commentaar

Dat is snel.
                    Als het er 4 worden moeten ze toch nog wel iets met de prijs kunnen.
                    Of ze geven er wat leuks bij.
                    4 Dobs voor de prijs van 3!
                    Gewoon even afwachten inderdaad, ik hou jullie op de hoogte.
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Op zich heb ik ook interesse alleen nog geen budget helaas.

ff voor de mensen die niet weten waar het precies over gaat:

http://www.astroshop.de/teleskope/skywa ... dfilter%21

of in het engels:
                      http://tinyurl.com/s8ycu
                      Bynolyt Bynostar SPN130-900
                      2 wide field oculairs 10mm en 20mm (voor vergrotingen van 90x en 45x)

Commentaar

Zeg maar even zonder dollen! Dit is echt een koopje! Maar is de kwaliteit wel goed? Kan je er mooi de nevels etc mee bekijken?!

Commentaar

Door al dat dobson gedoe verkoop ik nu mijn Bresser Messier N150 inclusief montering en 80mm achromaat

Interesse iemand?? Hij staat onder de "te koop" topic list
                          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door starlight1984
                            Zeg maar even zonder dollen! Dit is echt een koopje! Maar is de kwaliteit wel goed? Kan je er mooi de nevels etc mee bekijken?!
                            Kijk eens op http://www.cloudynights.com bij de reviews.
                            Skywatcher Dobson 8"

Commentaar

Geweldig als ik dit zo allemaal lees. Het Dobsonvirus is zich echt aan het verspreiden.
                              Vijf jaar geleden had nog bijna niemand in Nederland een Dobson en nu worden ze in bosjes tegelijk aangeschaft!
                              Veel succes.

PS: ik denk dat jullie zeker geen geld besparen door de Apparaten in Munchen op te gaan halen: jullie komen daar terecht in een waar telescopen-Walhalla. Ik durf te wedden dat ieder van jullie thuiskomt met een telescoop van 250 euro en 800 euro aan accesoires....
                              Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
                                Veel succes.

PS: ik denk dat jullie zeker geen geld besparen door de Apparaten in Munchen op te gaan halen: jullie komen daar terecht in een waar telescopen-Walhalla. Ik durf te wedden dat ieder van jullie thuiskomt met een telescoop van 250 euro en 800 euro aan accesoires....
                                Dank je.
                                Ik neem aan dat je aan die wijsheid komt door eigen ervaring.
                                We zijn dus gewaarschuwd jongens.

Mischien moeten we gepast geld meenemen of de dames :lol:

Voor mij is het mijn eerste scoop dus ik was wel van plan het rustig aan te doen en geen dingen te kopen waar ik niks aan heb. Eerst maar eens een tijdje ervaring op doen.
                                Of zijn er nog dingen die ik er absoluut bij moet kopen?
                                Skywatcher Dobson 8"

Commentaar

Werken...
                                X