Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat is de beste kijker?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat is de beste kijker?

Hallo toekoemstige medekijkers,

Ik heb aan de hand van jullie adviezen verder gezocht en heb de volgende spiegeltelescopen gevonden.
    - Quaser 45-76900 via upsky 169,=
    - Messier N-130 Newton via Robtics 259,=
    - Orion SpaceProbe 130 EQ Reflector via grootven 299,=
    - TAL-1 110/806mm Newton via grootven 320,= (met een heel pakket erbij)

Wat is nu echt aan te raden voor een beginner. De prijsverschillen zijn relatief groot en mijn vraag is, is het dat ook waard?

Quaser 45-76900 via upsky 169,=
    Ik zou deze niet kiezen, het statief is bagger en het rammelt aan alle kanten. Die 169 euro is overdreven veel voor zo'n kijker.

Commentaar

Ik zou voor de messier gaan in deze prijsklasse.

Maar persoonlijk zou ik nu eerder kiezen voor een dobson:

http://www.telescope-service.com/dobson ... html#cld8e

dit is een 20 cm newton waar je veel meer mee kan.
      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Bij AstroShop.de is de 200mm Skywatcher Dobson + 2 SP's voor 250 euro in de aanbieding!

Commentaar

Mijn gevoel van de Quasar was gelukkig juist en ik ben blij dat de Messier N-130 er goed uit komt.

Ook de skywatcher dobson ziet er inderdaad leuk goed uit. Alleen nog de vraag wat er van al die extra 'noodzakelijk' is. Ik zie extra occulairs, gekleiurde lenzen, enz. Het gaat (denk ik) in eerste instantie vooral om planeten te bekijken.
          Ik neem aan dat de astroshop een 'eerlijk' bedrijf is. Ik heb nog nooit wat via het internet gekocht namenlijk.

Ik ben gaan kijken in 's Gravenzande (Robtics) naar de messier N-130 en was meteen verkocht. Ik heb hem direct in elkaar gezet, maar helaas is de exacte instelling voor de opstelling nog niet gelukt. Hopen dat het vanavond helderder is.

Commentaar

Werken...
          X