Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Oei! Twijfel!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oei! Twijfel!

Met gesloten portemonnee? Ik heb een C8 en een ED80

aangeboden: Orion Optics 200 F4.4 + widefield 80 F4

Wegens een geplande overstap naar een SCT met 80ED (ofzo) wil ik mijn OO 200 F4.4 verkopen of ruilen tegen iets anders bruikbaar.

De OrionOptics 200 is inclusief coma corrector, 2" focuser (met vervalring), alle mogelijke adaptors om er een canon digital Eos aan te hangen, Zoeker, orion optics DX zwaluwstaart voor GP/EQ6/.. en orion optics beugels, en 80 F5 achromaat (TS)
    C8 is lekker compact en mooi ding, maar een echte O O F4.4.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ik zou het spul mooi houden. Die c8 is beter op planeten en met een reducer ook leuk voor deep sky. Ook wissel je de ed80 dus in voor een 80mm f4 met een giga kleurfout..........

Commentaar

welk type europa -spx -ts model ?

Commentaar

Re: Oei! Twijfel!

Origineel geplaatst door Nop
        Met gesloten portemonnee? Ik heb een C8 en een ED80

aangeboden: Orion Optics 200 F4.4 + widefield 80 F4

Wegens een geplande overstap naar een SCT met 80ED (ofzo) wil ik mijn OO 200 F4.4 verkopen of ruilen tegen iets anders bruikbaar.

De OrionOptics 200 is inclusief coma corrector, 2" focuser (met vervalring), alle mogelijke adaptors om er een canon digital Eos aan te hangen, Zoeker, orion optics DX zwaluwstaart voor GP/EQ6/.. en orion optics beugels, en 80 F5 achromaat (TS)
        C8 is lekker compact en mooi ding, maar een echte O O F4.4.
        Wat gaat je c8 kosten :P
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Ik heb hem de kijker verkocht . Als je nog info wil PM
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Die scoop wisselt mij iets te vaak van handen nop
            Als je de ruil doet, zou ik sowieso geld toe vragen, aangezien die F5 achromaat toch wel ff heeeel wat minder waard is.
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
              welk type europa -spx -ts model ?
              Maakt eigenlijk niets uit voor wat betreft de OTA. Wat we niet weten welke optics erin zitten...1/4-1/6-1/8-1/10 PV wave en al dan niet met hilux coatings???
              Obsession 18 inch F/4.5
              Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Bedankt voor de tips mensen. Ik vond met name het argument van Ossi steekhoudend. Ik zat me een beetje blind te staren op het merk geloof ik.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                  Bedankt voor de tips mensen. Ik vond met name het argument van Ossi steekhoudend. Ik zat me een beetje blind te staren op het merk geloof ik.
                  Dank je
                  Maar dat blindstaren is ook wel begrijpelijk, aangezien het wel een supergoed merk is.
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                    Die scoop wisselt mij iets te vaak van handen nop
                    Als je de ruil doet, zou ik sowieso geld toe vragen, aangezien die F5 achromaat toch wel ff heeeel wat minder waard is.
                    Zovaak is ie nog niet van eigenaar verandert, hoe kom je daar nu bij . Het is de eerste keer dat hij op het net staat. De optiek zou 1/8 moeten zijn.
                    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Jij had m toch ook al van iemand gekocht?

Commentaar

Werken...
                      X