Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Autoguidingset te koop op te-les-koop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Autoguidingset te koop op te-les-koop

Doen of niet doen? Hij kan op de eq6 aangesloten worden. Ik heb alleen geen paralelle poort op de flaptop maar werkt het ook middels een usb -> paralel converter?

Lijkt me wel een goede koop......vooral omdat ik ook aan astrofotografie wil gaan doen.

Heeey bedankt voor de link heb m net gekocht :P

Nee gekkigheid, ik heb mijn montering gekocht bij hem. Hij woont wel helemaal in noord-friesland dus je moet er waarschijnlijk wel verzendkosten bij rekenen.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Jij koeriert toch? Betrouwbaarder dan UPS.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Whehehe :P . Zullen we ook maar meteen een anti ups campange starten? :lol:

Nee even zonder gekkigheid.....is dit iets voor me of niet? Want heel vaak zijn dit soort setjes snel weg. En ik heb er dan wel meteen de befaamde lidlescope bij

Commentaar

ST4-poort op de EQ6? Die snap ik niet, er zit een shoestring adapter bij. Maar ik dacht dat de gemodificeerde EQ6 alleen LX200 compatible was. Weet het niet zeker hoor.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Any mount with an ST-4 compatible autoguider port should work with these adapters. Mounts that we are aware of include the Losmandy GM-8 and G-11 (see note below), Takahashi EM-10 (must use the GPCNV-TAK guide port converter), Meade LX-200, Meade LX-90, Celestron Nexstar i-series, Celestron Celestar 8, Celestron Advanced Series GoTo, Celestron CGE, Orion Atlas EQ-G style, Gemini G-41, Skywatcher HEQ5-Pro, Astro-Physics AP900 QMD, JMI NGT, Vixen SkySensor2000 (must use the GPCNV-SS2K guide port converter), and Tom O. Equatorial Platform. With modification, you can also add an ST-4 compatible autoguide port to your EQ style mount (see below).
            Hij is dus compatible...alleen heb ik nog nergens kunnen vinden of een paralelle guider ook in een usb ---> parralel adapter werkt.

Commentaar

nee werkt niet . of je moet een hele dure pcmcia parallel adapter hebben. ze hebben ook de usb versie .. maar dan moet je de webcam laten verbouwen naar usb only. of een andere volgcamera gebruiken

Commentaar

Werken...
              X