Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Telescoop besteld!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Telescoop besteld!

Hallo allemaal,

Ik wilde even kwijt dat ik eindelijk mijn nieuwe telescoop heb besteld . Het is een 200mm/1000mm newton op een eq6 pro skyscan geworden met een 1 op 10 microfocusser. Nu maar hopen dat ik hem snel heb en dat het eens een keer niet bewolkt wordt als i aankomt :lol: (zal een primeur zijn....)

Gefeliciteerd! En we eisen fotos!!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb m nog niet maar hier zijn een paar fototjes van het net afgeplukt.

De montering

De telescoop

De focusser

Commentaar

Gaaf man!!!!

Kan niet wachten tot ik m kan ophalen bij jou thuis :P
        Nee gekkigheid.... we willen wel een firstlight report hebben hè!

Ik zie dat je alles bij TS vandaan hebt, hoeveel ben je kwijt voor de hele setup?
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Niet verkeerd nee!

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
            Gaaf man!!!!

Kan niet wachten tot ik m kan ophalen bij jou thuis :P
            Nee gekkigheid.... we willen wel een firstlight report hebben hè!

Ik zie dat je alles bij TS vandaan hebt, hoeveel ben je kwijt voor de hele setup?
            Als je meer betaald dan ik ervoor heb betaald kan je m altijd op komen halen :P Firstlight rapport komt er zeker aan als ik m heb

Ik heb er in totaal inclusief verzending 1713,25 euries voor neergetelt. Er is nu wel een "special offer" van TS zodat je koring krijgt, ik kreeg 5% korting op de set en dat scheelde alweer 86 euro!

Commentaar

Wajoow, ik ben jaloers op je!!! Hoe kom je aan dat geld man :P
              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
              - EQ3, aandrijving + poolzoker
              - Bresser 10x50
              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
                Hoe kom je aan dat geld man :P
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Whahahahha

Gewoon flink sparen/werken en mn vorige telescoop verkocht

Commentaar

Wat is de ETA??
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Gefeliciteerd met je nieuwe uitrusting !

Is het toevallig de eerste keer dat je wat bij TS koopt ??

Normaal gesproken geeft Wolfi Ransburg namelijk meer korting. (Altijd trouwens, niet alleen vanwege een "actie".)
                      Je krijgt meestal 10% korting op de prijs die op de website vermeld staat, je moet er alleen wel altijd om vragen.

Raimond.
                      i love astronomie

Commentaar

Thx raimond,

Ja het is de eerste keer dat ik er iets koop. Maar ik vind het wel een mooie prijs. Had het duurder verwacht.

Commentaar

Goede keuze, ik heb de zelfde combinatie maar dan op een eq5.
                          Die kijker is geweldig, zorg voor goede oculairen en je weet niet wat je ziet.
                          Ik doe toch al enige jaartjes aan sterrenkunde maar viel van de ene verbazing in de andere.
                          Ik hoop dat hij snel komt want het weer begint (gelukkig) weer beter te worden.
                          Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

Hoi Joris,

Welke occulairen gebruik jij allemaal? Ik heb nog wat over voor 1 occulair (moet nou ook weer niet in de prijsklasse van de naglers vallen... ). Wat zou jij aanbevelen?

Commentaar

Hoi,
                              Ik heb wat zitten zitten proberen met Rob van Robtics. Ik heb nu een 26 mm Meade serie 5000 Plossl 60 graden en een Burgess TMB 9mm.
                              Daarbij heb ik (ik woon in Den Haag) nog een UHC-E filter van Astronomik gekocht. Ik ben er zeer tevreden over. Zeker bij een reflector met een kort brandpuntafstand kan er veel verloren gaan door een onjuist oculair.
                              Wat ik nu heb ik zeker het beste van alles wat ik ooit heb gehad (dat was ook de bedoeling!)
                              Bovenstaande gekocht voor 300 euri.
                              Gr
                              Joris
                              Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

Werken...
                              X