Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Tal -150p8 kopen of niet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Tal -150p8 kopen of niet?

Beste mensen,

In mijn zoektocht naar een vervanger voor mijn zoon kwam ik volgende advertentie tegen. Alhoewel het merk niet werd vermeld blijkt het om bovenvernoemd model te gaan. Er zou geen volgmotor bij zijn. De vraagprijs is 125 euro en zou in goede staat moeten zijn. Goede keuze of niet?

http://www.telescopes.ru/product.html?cat=1&prod=14

http://www.kapaza.be/detail/3147831/Ste ... ector.html

hierboven de link naar de site van TAL en eronder de advertentie
    Gerard

2 Reflectors, 2 Refractors, 2 Monteringen, 2 Ogen, 1 Bril.......
    ...........en veel te veel lichtvervuiling.

Als het echt om een TAL gaat zou ik zomaar 225,- bieden.
    De gevraagde 125,- is zeker niet duur.
    Vraag de verkoper wel eerst of het ook echt om een TAL gaat.
    Zoja, laat het hier dan even weten
    Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

hij gaat akkoord met 125 euro. We hebben een afspraak gemaakt om hem te gaan bekijken en indien hij goed is nemen we hem voor deze prijs zeker mee. Waarop moet ik speciaal letten bij dit merk en type?
      Gerard

Commentaar

Wow! Inderdaad, 125 euro voor een TAL is een superdeal! Dit merk staat bekend om zijn robuustheid, dus mechanisch zal ie ie wel in orde zijn. Let goed op krassen op beide spiegels (schijn er eens met een zaklamp in). Stof is niet erg, heel veel stof is niet erg, maar krassen zijn onacceptabel.

Let inderdaad op of het echt een TAL is, zo op het eerste gezicht lijken alle Newtons op elkaar. Vraag anders of hij eens een fotootje wil sturen.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Daar zal ik in de eerste plaats al op letten. De voet en montering is heel erg eigen aan de tal alsook het gewicht. De foto en de tekst zijn regelrecht overgenomen van de talsite. Ga toch even een foto vragen.
          Gerard

Commentaar

ik heb nu enkele foto's maar hoe plaats ik deze nu dat jullie ze ook kunnen zien?

even kijken of het volgende werkt.

ik heb de foto's opgeladen op de site pixagogo

http://www.pixagogo.be/3005815981
            Gerard

Commentaar

Origineel geplaatst door zeerog
              ik heb nu enkele foto's maar hoe plaats ik deze nu dat jullie ze ook kunnen zien?
              Je kan ze bijvoegen net als mail onderin. add en Attachment

Ben benieuwd !

Commentaar

heeft iemand ze al bekeken?
                Gerard

Commentaar

Ik ben geen expert, maar hij lijkt er wel veel op.
                  "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Het is inderdaad een Tal 150 p8 met 1.25" focusser. Ik zou zeer goed naar de spiegels kijken. Het is een vreemde prijs voor zo'n telescoop.

Commentaar

Vind de prijs ook verdacht laag maar we mogen hem komen bekijken dus weinig risiko denk ik. Deze persoon verkoop trouwens nog zaken aan zeer lage prijzen. Misschien een nalatenschap?

Nu een vraagje. er zit geen motor op. Kan deze er bij geplaatst worden of niet?
                      Gerard

Commentaar

Ik geloof dat je bij een TAL montering geen losse volgmotor erop kan kopen. Ik heb ergens gelezen dat als je dat wil dat je gelijk een montering inclusief motor moet bestellen, aangezien die in de montering zit verwerkt oid...

Correct me if i'm wrong..
                        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ik kan het mis hebben, maar als ik naar de foto's kijk is het geen 15cm f5 en ook geen 150p8, die is niet 800mm maar 1200mm,150p8 is de vernieuwde 2m, parabool spiegel en 2"focuser) deze worden ook geleverd met grotere montering en motor drive op de uur as. Hij lijkt veel meer op een Tal 120 mede door de kleine zoeker die er op zit. normaal een 8x50. dit lijkt op een 6x30. en een verkeerde montering.

http://www.telescopes.ru/product.html?cat=1&prod=11

Dan nog is de prijs laag, en zou ik zeker na gaan of er echt een Tal spiegel in zit. deze zijn aan de zijkant geel wit van kleur en 3cm dik,vaak staat er op geschreven wie m gemaakt heeft en brandpunt afstand.

Commentaar

Bedankt voor je inbreng. De advertentie zegt 150 mm spiegel en dan verwacht ik ook een 150 mm spiegeltelescoop. het gaat hem niet enkel om de prijs maar ook om hetgeen je er door kunt "zien". Als dat voor een prikje gaat des te beter en anders is het "no,no" en uitkijken naar iets anders. Zaterdagmorgen gaan we hem gaan bekijken en indien goed gaat hij direct mee. in het andere geval laat ik het wel weten zodat anderen er ook niet hun tijd moeten in steken.
                            Gerard

Commentaar

Staat nu te koop voor 500 euro.
                              Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Werken...
                              X