Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

etx pimpie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

etx pimpie

Mijn ETX pimpie.
    Standaard {merk is naamloos}.
    laswerk van een Bornse firma wier naam niet genoemd wil worden.
    Houdertje voor gsm van Kwantum.
    Een beetje dubbelzijdige plus wat tyribbs en oud kruisrichtkijkertje.
    Verf om de kleur wat op de kijker te laten kijken,klaar..
    Veel firma's hebben hun bijdrage al zijnde het alle in kleine mate aangeleverd om dit succes te kunnen bewerkstelligen.
    Het beste weer om testerrenkijken is geen weer.

Klasse!

Zie ik het nou goed?
    Heb je het statief nu aan je keyboardstandaard gemonteerd?

Kun je mooi het publiek achter in de zaal in de gaten houden...

Dan is zo'n GOTO wel handig zeker.

Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Is dat nou een dx-5 of een dx-7?
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
        Is dat nou een dx-5 of een dx-7?
        Volgens mij een Roland ETX70 ...

Toevallig heb ik eergisteren ook aan één van mijn 2 ETX'sen 90 zitten sleutelen

D.w.z. de optiek schoongemaakt
        Wel eerst 5 dagen véél info op internet vergaard natuurlijk want het wordt eigenlijk afgeraden zelf te doen. (en dát moeten ze net niet tegen mij zeggen)
        Heb zelf ook m'n motorblok gereviseerd dus een beetje technisch inzicht heb ik nog wel.

Uiteindelijk kan ik na gisterenavond zeggen (ja het was even prachtig helder hier tussen 23:00 en 24:00) dat de operatie geslaagd is.

De stertest verliep goed, ik had ook alles vantevoren ge-merkt aan de optiek en bevestigingspunten.
        Dus gelukkig geen collimeer-fouten.

Vantevoren had ik 100ml alcohol 98% gehaald en ge-deminiraliseerd water.
        Van die alcohol had ik trouwens nog erg veel over.. (hips, burp...) :P

Wat moet je nu met 2 ETX 90's zal je je afvragen..
        (nee, ik wilde er geen bino-viewer van maken, mijn ogen staan nét geen 30 cm uitelkaar )

Nu de 1e ETX had ik al een tijd en toen heb ik later los een Autostar controller bij-gekocht. (waarom Autostar? : weinig, tijd, geduld chronische haast enz..)
        Ik wilde hoe de Autostar werkte een keer uit gaan zoeken als ik wat meer tijd had, die tijd had ik 'n maand geleden en tot mijn grote vreugde werkte het ook nog
        allemaal.

Ha ! nu was ik de stoere bink en wilde een kennis van mij Jupiter laten zien, dus dat ding meegsleept.
        (bral bral: moet je nu eens kijken volautomatisch.. bral, blaat..)

Nu was dat al vanaf een klein balkonnetje dus de 2 alignment sterren vond 'ie niet..
        De 1e wel maar toen ging dat ding als een gek herrie maken als een of andere rare koffiemolen (nog meer dan normaal al het geval was) en opeens "tudde crash, knak, ratelderatel.."

Vastlopertje, Ra-versnellingsbakje kapot, 2 tandwieltjes waren deels tandloos.. leuk, ik maakte pas voor de 2e keer gebruik van die Autostar.
        (ik heb wat met tandwielen.)
        Meade was niet van plan dat ding los aan mij te verkopen want dan had ik 'm zelf nog kunnen maken.

Info van de prijs wat het ging kosten als ik de ETX zou opsturen, daar sloeg je steil van achterover.
        Toen kon ik een zelfde ETX weer kopen voor een redelijke prijs en heb ik dat maar gedaan en van 2 dus 1 gemaakt.

Van de laatst gekochte was de optiek niet echt schoon meer te noemen en die heb ik dus onderhanden genomen, zou het goed gaan, mooi, zou het fout aflopen jammer dan..

De 2e ETX op een afkoppelbaar statief gezet en die mag nu spottingscope gaan spelen.

Commentaar

Hoe lang had je die ETX al, geen garantie?
          Carpe Diem

Commentaar

Ja ha nop bedoeld die onderste, das een DX-7 ja!!! Vette analoge sounds in die bak waaronder standaard nr 30 de solid bass!
            Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Klopt een dx7,maar deze is eigenlijk al digitaal,alhoewel de sounds erg vet eruit komen.De boel staat natuurlijk midi aangesloten op een pc.
              En een klein 12 kanaals mengpaneel etc..De Hammond{toonwiel} beneden in de kamer is pas echt vet.

Maaru het ging eigenlijk om de etx haha..
              De zwarte nylon kous om de kap{stof} is niet goed te zien en ook niet de opgebouwde waterpas op de etx.
              Sinds ik de nylon kous ontdek heb voor het afdekken van kijkers,zijn de dames hier in huis ze aan het verstoppen.Nylon dekt af zonder het iets afdoet aan de vorm van het afgedekte.
              Het beste weer om testerrenkijken is geen weer.

Commentaar

Origineel geplaatst door bigadje
                Hoe lang had je die ETX al, geen garantie?
                Op de ETX die ter ziele ging was nét 6 maanden de garantie verlopen..

Commentaar

Werken...
                X