Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Verrekijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Verrekijker

ik ga over een week naar denemarken en wil eigenlijk een verrekijkertje meenemen ipv van mijn prutstelescoopje waar ik toch niks mee zie en alleen maar ruimte in neemt.

Wat is hier geschikt voor, voor een klein prijsje?

Geldt hiervoor net als met telescopen dat bijvoorbeeld de kijkshop kijkers per defenitie niks zijn?
    Bynolyt Bynostar SPN130-900
    2 wide field oculairs 10mm en 20mm (voor vergrotingen van 90x en 45x)

Tja, ik weet niet of Nop voor een tijdje terug heel wat Kruidvatkijkers had ingekocht. Want die zijn echt de moeite waard. Misschien zijn ze nog via internet te bestellen. Veel AstroStarters hebben er zoeen aangeschaft. Ideaal ding!

Edit: Voor meer info kan ik je verwijzen naar een anonieme tipgever.

Commentaar

Of zoek op de Breaker 40x70 verrekijker.

Hij vergroot iets van 12 keer ofzo en heeft een opening van 60mm.

Ik heb m gehad, maar tot mijn spijt ook weer verkocht.
      Ik vond m echt supermooi beeld geven van de hemel.

Had m gekocht op de zwarte markt in Beverwijk voor 25 euro
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Heu? een 40x70 verrekijker die eigenlijk een 12x60 verrekijker is? Hoe werkt dat? :o
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Is dit wat?

http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPag ... tgroepID=0

En even voor de duidelijkheid het is niet als vervanger van een telescoop bedoeld maar meer om een beetje te helpen met zoeken en om mee te nemen op vakantie.

Ik wil er niet te veel aan uit geven aangezien dat weer van mijn budget voor een nieuwe scoop af gaat....

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
            Heu? een 40x70 verrekijker die eigenlijk een 12x60 verrekijker is? Hoe werkt dat? :o
            Ja goeie vraag.
            Ik had direct al door dat ie geen 40x vergrote, dus ik had m een beetje opgezocht op internet, maar er was heeeeel weinig informatie over te vinden op internet.
            Uiteindelijk vond ik iets van een forum waarop ze zeiden dat ie maar rond de 12x vergrote en dat klopte naar mijn idee ook wel aardig.
            Uiteindelijk had ik de lensdiameter maar een opgemeten en dat bleek slechts 6cm te zijn

Maar desalnietemin vond ik het een fijne kijker, waarvan ik het jammer vind dat ik m heb verkocht (uiteraard wel met winst )
            Dus mocht ik m weer een keer tegen komen dan koop ik er weer een.

Origineel geplaatst door Hout
            Is dit wat?

http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPag ... tgroepID=0

En even voor de duidelijkheid het is niet als vervanger van een telescoop bedoeld maar meer om een beetje te helpen met zoeken en om mee te nemen op vakantie.

Ik wil er niet te veel aan uit geven aangezien dat weer van mijn budget voor een nieuwe scoop af gaat....
            Persoonlijk vind ik m wel wat duur voor een luxon.
            Ik kan alleen maar zeggen, probeer m zelf uit!!!
            Kijk naar rondonscherpte, helderheid, contrast en gewicht!

Ik zag vandaag bij de Aldi een 10-30x50of60 ik heb geen idee of ie goed is, maar hij is wel 20 euro goedkoper dan die luxon. Misschien kun je ff kijken bij een lokale Aldi.

Succes
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Misschien heb je hier nog wat aan... Hij is namelijk nog goedkoper geworden! Alhoewel je hem niet zo goedkoop als Nop zal krijgen 8)

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?p=47498#47498

Commentaar

OK dank je ik heb hem besteld, ik ga zaterdag al op vakantie naar denemarken en wil hem dan graag hebben. moet lukken

Commentaar

Ik hoop voor je dat het wat is
                  Met een verrekijker kun je prachtige dingen zien.

Zoek M31, dubbel cluster, coathanger maar eens op als je op vakantie bent in een donkere omgeving.

Commentaar

ik ben vorig jaar ook in denemarken geweest in dezelfde regio (noord west jutland) is het super donker. Ik zal eens op zoek gaan, ik neem mijn pda met daarop pocket stars mee. Ik ben benieuwd.

Commentaar

Heb jij even geluk, Hout!

Bij de Lidl hebben ze volgende week een prima verrekijker in de aanbieding.
                      Een 10x50 van Meade. Een goeie verrekijker voor weinig geld. Vorig jaar heb ik er ook één
                      gekocht en hij is van zeer goede kwaliteit, zeker voor die prijs: 22,99 euro

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... errekijker
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Had ik al gezien, is alleen in regio 4. noord holland dus. en zoals ik al zei ga ik zaterdag al weg.....

Commentaar

Nou heb hem binnen, nog mooi op tijd morgen ochtend om 5 uur gaan we rijden.

Nu maar hopen op wolkeloze nachten....

Commentaar

@Roel en Hout; ik heb het ding ook gekocht en ben er ook heel blij mee, voor 22.99 euro met bak 4 prisma's is echt belachelijk goedkoop ga maar een verder kijken voor een kijker met bak 4 prisma's deze zijn een veelvoud duurder.

Commentaar

Ja erg mooi apparaat is gebleken in denemarken.

Alleen was het inderdaad erg donker, te donker. het was nogal bewolkt, veel regen gehad. Ik heb 1 nacht even kunnen kijken
                              toen heb ik wel erg veel sterren gezien, ik kon me moielijk orienteren door de kijker.

Ik heb ook nog een zonsondergang boven zee gezien en heb toen de zon donker rood was de verrekijker er ook op gezet en tot mijn grote verbazing kon ik een zonnevlek zien, ik heb geprobeerd een foto hiervan te maken door de kijker (op film dus wet het resultaat nog niet). Fijne kijker iig, bedankt voor de tip

Commentaar

Werken...
                              X