Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TS aanbieding, 80/400 WF Refractor, 135euro

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TS aanbieding, 80/400 WF Refractor, 135euro

Ik zat te kijken op de site, en keek bij de special offers en zag dat de 80/400 Widefield refractor in aanbieding is van 199 naar 135 euro op een Astro 3 mount en met 2 eyepieces (RK en Kellner)
    Is dit een goede koop? ik heb nu nog niks, en zit nog altijd met verrekijker te kijken.
    Aangezien de meeste planeten dezer jaren toch niet echt goede seeing hebben leek het me mischien een goed idee om van deze aanbieding te profiteren en over ong 1a2 jaar alsik op mezelf woon een "grote" refractor te kopen , kan ik deze gebruiken als finderscope eventueel.
    Wat ik me ook nog afvroeg was of 80mm genoeg is voor leuk sterrenkijken met deepspace objecten.

Mischien dat iemand anders deze scoop heeft en kan die erwat over vertellen?

Alvast bedankt

Zoek maar 's op Google op 80f5, dat zijn populaire kijkertjes, en daar is vast een goede reden voor…

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Zelf zou ik kijken naar een reflector scoop.
      Grotere opening en beter, in vergelijking met 80mm refractor, voor deepsky.

Ik snap wel waarom ze zo populair zijn. Het is een compacte kijker dus makkelijk overal mee naartoe te nemen.
      En beeld zal ook wel goed zijn.
      Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Werken...
      X