Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

My first scope

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Bandit
    antwoordde :
    Bewolkt is het, maar toch ook wel een paar mooie gaten erin..
    Ik wil nog even de nieuwe sateliet foto zien, en als dat niet best is stop
    ik er mee voor vandaag.

Groetjes,

Bandit (die met de Barlow lenzen aan het klooien is)

Laat een reactie achter ::

• Amica
    antwoordde :
    Gelijk heb je eriko.

Het is hier al weer bewolkt! Terwijl het juist beter zou worden vannacht. Misschien later in de nacht nog, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.

Nog even geduld hebben KESmieja en dan zoek je zo je eerste M-objecten...

• eriko
    antwoordde :
    amica heeft al veel dingen kunne zien met de lidlscoop dus dat belooft nog wat! en nu maar hopen dat het een beetje helder gaat worden!

• Amica
    antwoordde :
    Hey KESmieja, ik zou zeggen check mijn waarneemverslagen maar eens:
    Klikkie

Dit heb ik afgelopen week allemaal bekeken met mijn pas gekochte Lidlscoop! Succes ermee!

Ik weet eerlijk gezegd zo niet meer hoeveel detail je kunt zien van Jupiter.

• KESmieja
    antwoordde :
    Nou ik heb hem gehaald :P :P !!
    Alles in perfekte staat en mooi in doos.
    Ik heb direkt 's avonds alles opgezet en maar kijken heb jupiter + 3 maantjes gezien, kon de details niet zien(weet niet of dat kan met deze scope). Ik heb verder de hele avond het ruim een beetje afgekeken maar eigenlijk niet gericht gekeken, maar ik heb zo vakantie (nog1 weekje) en dan kan ik wat langer blijven kijken.
    Heeft er iemand nog tips om mee te beginnen met kijken naar een paar Messier objecten ofzo??
    Hoop dat de bewolking nog weg trekt anders deze week maar weer kjken.

• eriko
    antwoordde :
    en voor 4 tientjes ga je ook niet gigantisch de mist in.
    laat ook even weten hoe het waarnemen is gegaan

• Roel
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door KESmieja
    Ik kan de scope kopen voor 40 euries
    Da's geen geld, KESmieja! Nog een tip: kom eens een keer langs op een meeting. Er zijn genoeg mensen (waaronder ikzelf) die je graag willen uitleggen hoe je je kijker gebruikt en waar je objecten kan vinden. En je kan alle vragen ook hier op het forum stellen natuurlijk!
    Veel plezier met je nieuwe kijker en post eens een fotootje als je 'm hebt!

• skywatcher
    antwoordde :
    Als het een echte lidlscope is , dan is de prijs goed .
    En als je de regels ,die Roel stelde, in acht neemt kan het niet mis gaan .

• KESmieja
    antwoordde :
    Bedankt voor je tips Roel ik zal ze meenemen.
    Het pimpen laat ik nog ff voor wat het is maar het ziet er wel goed uit.(weet niet of ik zo technisch ben )

Ik kan de scope kopen voor 40 euries

• Amica
    antwoordde :
    Haha, nog een Lidlscoop! Fantastisch!

• Roel
    antwoordde :
    Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. Mensen zien bij de lidl een redelijk goedkope kijker, zien de hubble-foto's op de doos en kopen dan de kijker in de verwachting Hubble-plaatjes te zien. Ze kijken er twee op drie keer door, de beelden zijn niet wat ze hadden verwacht en de kijker belandt op Marktplaats. Vrijwel ongebruikt. Op de advertentie-foto zie je dat de montering compleet verkeerd staat.

Goed zo! Die moeten we hebben! De Lidlkijker is een behoorlijk solide kijker die best tegen een stootje kan. Weinig kans dat er iets stuk is, maar let wel op de volgende dingen:

-Krassen of een beschadigde lenscoating
    -Er horen twee oculairen bij te zitten. Zo niet, kun je weer wat afdingen1
    -Lensdoppen e.d. raken snel kwijt. Op iedere iedere lens moet een kap kunnen, en elk oculair heeft een doosje. Zo niet: afdingen!

De montering zal waarschijnlijk stroef lopen, en de focuser zwaar en met speling. Dit geeft niet want de Lidlscoop is de ideale kijker om te "pimpen". Zie http://astroforum.nl/viewtopic.php?t=2197 (tenzij je echt twee linkerhanden hebt en bang bent voor vieze vingers)

Voor een standaard, nog niet gepimpte Lidlscoop moet je niet meer dan 60 euro betalen.

• Demelza
    antwoordde :
    Jippie! Nog iemand bij het Lidl-clubje!
    Ik kan je helaas geen tips geven, omdat ik er zelf net een heb en nog goed moet uitvogelen hoe en wat.

• KESmieja
    started a topic My first scope

My first scope

Ik heb de hand weten te leggen op een heuse echte Lidl Skylux telescope (whoopiee) Weet iemand waar ik op moet letten als ik hem ophaal??
    Natuurlijk kijken naar krassen enzo maar verder weet ik niet waar ik op moet letten.
    Ben zo benieuwd wat ik allemaal kan zien daarboven, ik weet dat het natuurlijk veel oefenen is om alles te vinden maar ik heb er nu al zin in!!!
Werken...
X