Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foute scoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foute scoop

Ben ik nou gek of zit de buis verkeerd om gemonteerd...?
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Volgens mij zit hij idd verkeerd om
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Zoals die OTA nu staat zul je er inderdaad weinig mee kunnen zien. Misschien dat-ie zo is neergezet zodat er minder stof op de hoofdspiegel terecht komt?

[edit]: Natuurlijk kan de OTA zo weer 180 graden gedraaid worden rond de declinatie-as. Hij is niet verkeerd gemonteerd, hij staat alleen in een aparte stand.
      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Hmmm... plaatje komt van een verkoopsite af... Zullen weinig echt fanatieke astronomen/amateurs hun scoop gaan halen..

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
          Misschien dat-ie zo is neergezet zodat er minder stof op de hoofdspiegel terecht komt?
          Ik gebruik daar de afdek-kap voor...

Nee, dit zie je vaker in advertenties van 'goedkopere' telescopen. Ik heb er ook wel eens één verkeerd om gemonteerd gezien op een schuine vormontering, zodat de kijker niet meer dan 20 graden omhoog kon kijken!
          Waarschijnlijk wist de ingehuurde fotograaf niet zo goed hoe je zo'n spiegelreflexreflactor (copyright Nop) in elkaar schroeft.
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
            spiegelreflexreflactor
            Da's het nieuwe hippe woord van de dag...

Commentaar

Werken...
            X