Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Toch wel een C8 :S

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Toch wel een C8 :S

Zoals velen weten heb ik ondertussen een 5" refractor gekocht van Ralon73. Die heb ik gekocht van het verzekeringsgeld wat ik heb teruggekregen van het postkantoor (via de verkoper) omdat ie nooit is aangekomen.
    Zondag heb ik de telescoop gekocht en je raad het al, dinsdag staat mijn C8 voor de deur :S

Moet ik nu blij zijn dat ik 2 scopen voor hetzelfde geld heb
    Of moet ik nu juist niet blij zijn omdat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen?

Het geld is begin april overgemaakt aan die kerel en een dag later ofzo is het verzonden, hij zou aankomen met 2 a 3 weken.
    Na 2 a 3 weken nog steeds niets, dus hij contacten met postkantoor enzo.
    Nou goed, in ieder geval had hij te horen gekregen, dat het dan waarschijnlijk wel tot eind mei zou duren. Dus oke vooruit, wij weer wachten.
    Eind mei nog steeds niets
    Dus hij weer contacten met postkantoor (TPG en Australian Post Office) ze dachten dat hij misschien vertraging had opgelopen bij de douane.
    Maar als ie op 4 juli er nog niet was, dan kregen wij ons geld terug.
    Prima, 5 juli had ik mijn geld terug op Paypal en 9 juli heb ik de refractor van Ralon73 overgenomen.

Ik stond net op het punt om de 8" zonnefilter en mijn 2" visual back te gaan verkopen. Blij dat ik dat nog niet heb gedaan

Wat denken jullie? Krijgt dit verhaal nog een staartje Of sta ik in mijn recht om helemaal niets meer te hoeven betalen in eventuele claims?
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Van wie heb je het geld teruggekregen? Niet van de post denk ik?
    Mocht je het geld teruggekregen hebben van de eigenaar en de telescoop is in jouw bezit, dan is de Australier nog steeds de rechtmatige eigenaar van de zaak. Wat hij kan voorstellen is dat je de telescoop op zijn kosten terugstuurt (coulance) omdat hij de veroorzaker van de vertraging is .
    Als de post de vertragende factor is, dan zou je het met de post kunnen regelen.
    Tenzij de eigenaar/post er geen bal om geeft en de zaak verjaart. Ik weet alleen niet hoe dat in het internationaal recht is geregeld.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Jij hebt verzekeringsgeld via de post van de verkoper gekregen. Dat betkent dat hij zijn verzekering heeft aangesproken dus heeft hij geen kosten gemaakt, hij is alleen z'n telescoop kwijt denk ik. Volgens mij krijg je dan geen problemen.

Commentaar

Dus... je hebt nu voor een vriendenprijs een telescoop te koop voor mij!
        SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
        Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Of voor mij :lol:

Maar ik zou niet weten of hij nogsteeds de rechtmatige eigenaar is. Je hebt wel van hem het geld teruggekregen.

Commentaar

Als je van de AustraliŽr het geld gekregen hebt (of van zijn verzekering) dan zou ik contact met hem opnemen om de situatie uit te leggen en tot een compromis te komen. Hij heeft schade: geen geld en geen telescoop. Draai de situatie eens om en jij stond in zijn schoenen. Ik denk dat jij het dan ook netjes gevonden zou hebben als hij contact met jou opnam om te zeggen dat je en het geld en de telescoop nu hebt. Jij hebt nu ook 'schade' omdat je met 2 telescopen zit. Leg hem de situatie uit en probeer er samen uit te komen.
            Dat zou ik in ieder geval doen.
            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              Mocht je het geld teruggekregen hebben van de eigenaar en de telescoop is in jouw bezit, dan is de Australier nog steeds de rechtmatige eigenaar van de zaak. Wat hij kan voorstellen is dat je de telescoop op zijn kosten terugstuurt (coulance) omdat hij de veroorzaker van de vertraging is .
              Dit vind ik trouwens de beste optie.

Commentaar

Als hij het geld van de verzekering heeft gekregen heeft die Australier geen schade: daarvoor betaalt hij premie en is alle schade gedekt. Als die Australier nu zijn scope terugvordert, dan heeft hij en zijn geld (via de verzekering) en weer een scop om te verkopen... Ik weet het niet, ik zou gewoon even een maand afwachten ofzo, waarschijnlijk gebeurt er namelijk helemaal niks meer en is de kous af
                SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Alleen als ook de AustraliŽr geld heeft gekregen heeft hij geen schade gehad.

Commentaar

Ik heb de AustraliŽr betaalt via paypal.
                    Dat was inclusief verzendkosten voor verzekerde verzending.
                    Hij heeft geld terug gekregen van het postkantoor en hij heeft mij terug betaald (helaas kreeg ik geen geld terug voor het verzenden 80 euro ofzo :S)

Dus hij heeft zijn geld, en ik heb mijn geld plus telescoop (heb er uiteindelijk alleen de verzendkosten voor betaald).

oh btw, m'n moeder dacht niet dat ze getekend had :S
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                    X