Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Dobson

Ik ben momenteel in bezit van een Bresser Galaxia 114mm/900mm en heb er al erg veel mee gezien. Waarschijnlijk wil ik binnen enkele weken een nieuwe telescoop kopen. Op Telescope-Service staat een goede, niet al te dure Dobson, de GSO Dobsonian 200E (Aperture 200mm - Focal Length 1200mm). Ik zat eraan te denken om deze aan te schaffen. Goed idee, of nog langer wachten en dan een grotere telescoop aanschaffen? Aangezien ik pas 12 jaartjes oud ben ligt mijn budget niet erg hoog, en aangezien deze Dobson 300,- euro is, lijkt 'ie me erg geschikt.

Alvast bedankt, Freek.

Niemand?

Commentaar

Zegge... zo snel hoef je geen reactie te verwachten! :P

Ik heb er geen verstand van, ik schop Nop hier wel even heen! :P

Commentaar

Freek,

Ik heb zelf de 250mm dobson van GSO, en toevallig woon ik ook in Eindhoven. Dus als je eens door deze telescoop wilt kijken dan kan dat...

Maar weet jij toevallig een goede donkere waarneemplek in of rond Eindhoven? Tot nu toe heb ik een paar keer vanuit mijn tuin gekeken, maar daar heb ik veel te weinig zicht en is het ook niet echt donker door straatverlichting.... dus veel heb ik nog niet met mijn telescoop gedaan helaas
        ontdekken is de waarheid

Commentaar

Origineel geplaatst door Arwin
          Freek,

Ik heb zelf de 250mm dobson van GSO, en toevallig woon ik ook in Eindhoven. Dus als je eens door deze telescoop wilt kijken dan kan dat...

Maar weet jij toevallig een goede donkere waarneemplek in of rond Eindhoven? Tot nu toe heb ik een paar keer vanuit mijn tuin gekeken, maar daar heb ik veel te weinig zicht en is het ook niet echt donker door straatverlichting.... dus veel heb ik nog niet met mijn telescoop gedaan helaas