Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DDR Kijker van Nop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DDR Kijker van Nop

Carl Zeiss uit Jena maakte ooit top-optiek. Ook toen ze nog achter het ijzeren gordijn zaten.
    Mijn schoonvader is daar geboren en getogen en van hem kwam:

Dit is topkwaliteit. 10x50
    Een dergelijke kijker doet 2e hands makkelijk 300 euro. het probleem is alleen dat hij ooit gevallen is. Er zit een barstje in de optiek. Hierdoor heb je geen goede 'focus'. Veel hindert het niet. Mochten jullie nog zo'n exemplaar hebben liggen of iemand kennen. Ik houd me aanbevolen.
    Het type is Dekarem 10x50 van Carl Zeiss Jena
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Heb je een foto van de complete kijker? Lijkt verrekes veel op die van mijn vader

Commentaar

30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Lijkt exact . ff de kijker erbij halen.

Commentaar

Ahh nee, lijkt wel precies, maar dit is een 7x50 Maar watvoor tekst staat er op? Kun je daar een fototje van maken?

Commentaar

Heb nu ff geen camera
            Links staat Carl Zeiss Jena en rechts Dekarem 10x50
            Er schijnen ook namaakexpempplaren in omloop te zijn. Het ding is vreselijk populair in Duitsland onder amateurastronomen.

Commentaar

Hier staat ongeveer (russische letters naar nl letters vertaalt :P ) : Anb1 7x50 (Logotje met cccp ofzoiets erop) en made in ussr. En links staat : 30m3 (althans lijkt het op) met een logotje dat een beetje op een pijl en boog lijkt.

Kijker is wel perfect, geen randonscherpte en perfect kleurfoutloze sterren die ook even goed scherp zijn als in mijn etx.

Commentaar

Ah! Deze zeker

Commentaar

ik heb een Zeiss noctovist 8x30 en een Diafun 8x30 , dus ik vrees dat ik je niet zal kunnen helpen.
                  Maar ik zal wel eens rondsurfen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    Ah! Deze zeker
                    Bijna, alleen staat ddie pijl en boog op de andere kant en staat er nog 30m3 ook links erbij. En de merknaam en made in ussr staan anders onder elkaar :P

Maar als iemand een goede kijker zoekt, is deze zeker aan te bevelen. (en is dit volgens de kenners een beetje een goede? Want ik vind zeker van wel )

Commentaar

Hee nop als je nogsteeds dezelfde verrekijker zoekt, er staat er een op ebay. Zoek op dit nummer : 7245170176

Commentaar

Werken...
                      X