Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lidlscoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Brinx
    antwoordde :
    Jaaaaaaa! Demelza heeft een kijker gekocht! Leuk, en bijna op hetzelfde moment als dat ik mijn Lidlscoopje heb opgehaald! Ik ben enorm benieuwd naar je kijkervaringen, Demelza. Gisteravond hebben we hier naast de C9 het Lidlscoopje ook even buiten gezet om Saturnus te bekijken. Mooi scherp beeld, ik moet even kijken wat de maximaal bruikbare vergroting is met deze omstandigheden - maar ik denk dat je de planeten wel over de 100 keer kunt vergroten. Super!

Laat een reactie achter ::

• Nop
    antwoordde :
    Nee, dit is reuze on-topic! Dus geen slotjes of andere flauwekul!
    Hieronder zie je hoe je een foto van je telescoop moet maken demelza!

• Demelza
    antwoordde :
    Ik zal hem binnenkort wel gaan opzetten en er een foto van maken.

• Roel
    antwoordde :
    Echt super! Met die kijker heb je echt een leuk en goed ding in huis gehaald!

Dit topic mag niet worden gesloten voordat hier een foto van Demelza en haar kijker staat!

• Demelza
    antwoordde :
    Eerst nog maar eens afwachten... Ik zou niet weten hoe ik hem in elkaar moet gaan zetten! Wordt nog een behoorlijke opgave ben ik bang!

Maar ik ben er blij mee!

• ArieV
    antwoordde :
    Gefeliciteerd dan maar Demelza :happy2: veel kijk plezier

• Demelza
    antwoordde :
    Lidlscoop gekocht.

• Nop
    antwoordde :
    Waarom eigenlijk? Ik ga niet zomaar slotjes zetten zonder tekst en uitleg? Hou je iets achter voor ons?

• Demelza
    antwoordde :
    Hier mag een slotje op.

• Demelza
    antwoordde :
    Okee. Ebay is inderdaad ook nog een optie. Op de Nederlandse site kan ik helaas niets vinden. Ik zal het eens proberen op de Belgische en de Duitse sites.

En Miranda zal ik ook eens pmen.

• Martijn
    antwoordde :
    Om eerlijk te zijn ben ik best tevreden over mijn skylux. Het is geen hoogstaande scoop maar je kunt er volop mee zien. Ik heb er saturnus mee gezien en ook wolkenbanden op Jupiter. Veel meer moet je er niet van verwachten. Mars als rood stipje that's it.

Het is een leuke scoop om mee te beginnen dat zeker. Maar ik kan me voorstellen dat hij (erg) tegenvalt als iemand veel beter is gewend (bijv de dob van miranda of een C8 of iets anders)

Maar als beginnersscoopje vind ik het echt wel een leuk ding.
    Als je niet onder de indruk raakt met die skylux dan is de vraag of je dat wel raakt met iets grooters, dat doe je dan wel makkelijker maar dan nog het is wel een heel anders.

• Roel
    antwoordde :
    Maantje Miranda heeft nog zo'n ding liggen, en ze is er niet tevreden over... Misschien jij wel, Demelza!

• Martijn
    antwoordde :
    Jah ik ken Tchibo maar ik heb nergens van hun een aanbieding van een Dob kunnen vinden en ik ben eik opzoek naar een Dob.

Gast antwoordde
    Origineel geplaatst door Martijn
    Origineel geplaatst door Nop
    Ik spreek redelijk tot goed Duits, ik kan voor 5% provisie wel voor je kijken.
    De Dobson van Tchibo (een koffiebrander!) komt ook geweldig uit de test.
    Welke dobson van Tchibo???

Tchibo is een merk wat wij ook vekopen in de winkel :P zo'n deuts merk :blackeye:

• Martijn
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Nop
    Ik spreek redelijk tot goed Duits, ik kan voor 5% provisie wel voor je kijken.
    De Dobson van Tchibo (een koffiebrander!) komt ook geweldig uit de test.
    Welke dobson van Tchibo???

Werken...
X