Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ETX 90

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ETX 90

hallo

ik ken een 2dehands ongebruikt ETX 90 OTA overkopen en wil ik misschien doen dat ik hem als een ''grote'' zoekerkijker voor me LX90 koop,
    zou dit een goed idee zijn?
    prijs voor ota en verzenden uit USA is kleine 130 euro

Tja, ik heb er nog niet van gehoord dat ze een ETX 90 gebruiken daarvoor.
    Wel de ETX70.
    Hoe zwaar weegt zo'n ETX90 eigenlijk?
    Je gaat m gebruiken voor het guiden bij astrofotografie neem ik aan?

Ik vraag dat aangezien je motoren ook steeds meer belast worden net al je statief. Daarom is het misschien aan te raden om het zo licht mogelijk te houden. Maar ik weet niet genoeg af van een LX90 om daarover te oordelen.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

mjwa heb je gelijk in daarom ben ik bezig met balans systeem, ( nadeel van vorkmonteringen ( en dat is niet enigste nadeel ).)
      maarja ik ben niet zo iemand doe alles compleet en het beste wil hebben waarom denk je dat ik er rustig aan mee doe namelijk,
      als ik en sjors die accessoires uit usa al krijgen hebben we al een enorm bedrag bespaart vergeleken als ik het in ned zou moeten kopen.

en geen flauw idee hoe zwaar die is maar is ook te monteren op een foto statief
      en 130 eurie is niet duur..

Commentaar

de ota is niet zwaar (zeker niet voor een lx90) En voor 130 euro zeker doen :scratch: :lol:

Commentaar

Origineel geplaatst door Erwin
          mjwa heb je gelijk in daarom ben ik bezig met balans systeem, ( nadeel van vorkmonteringen ( en dat is niet enigste nadeel ).)
          maarja ik ben niet zo iemand doe alles compleet en het beste wil hebben waarom denk je dat ik er rustig aan mee doe namelijk,
          als ik en sjors die accessoires uit usa al krijgen hebben we al een enorm bedrag bespaart vergeleken als ik het in ned zou moeten kopen.

en geen flauw idee hoe zwaar die is maar is ook te monteren op een foto statief
          en 130 eurie is niet duur..
          Stond ie te koop op astromart?
          Zag er daar namelijk een staan voor 150 dollar ofzoiets.
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

nee op ebay vandaag krijg ik nog een mail van de verkoper en er zitten trouwens 2 serie 4000 oculairen bij ( 12 en 26mm ) en een 45 graden prisma

Commentaar

Dan al helemaal doen.....die 2 occulairs kostan al ongeveer 130 euro :scratch: :tongue:

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                Dan al helemaal doen.....die 2 occulairs kostan al ongeveer 130 euro :scratch: :tongue:
                90 per stuk ofzo dacht ik.
                misschien als ikd ie oculairs laat zitten dat ie wat minder vraagt :P

Commentaar

Gewoon erbij laten en daarna verkopen :thumbup: Dan heb je m al weer bijna terugverdient :violent1:

Commentaar

Werken...
                  X