Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

weer veranderen :(

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

weer veranderen :(

Pfff, voordat ik me die orion aanschafte (zie elders op het forum) had ik een mailtje gestuurd naar TS en wat uitleg gevraagd. Ik had me voorgedaan als koper en gevraagd of je hem gewoon visueel kon gebruiken. Ze zeiden dat dat geen probleem was en dat ik gewoon een T2 naar 2" adaptor nodig had. Wat ik ook gedaan had.
    Nadat er iemand gekomen was om hem te collimeren had ik eigenlijk mooie sterretjes. Saturnus was niet zo goed als in mijn refractor.
    Jammer genoeg heb ik maar 1 montering en moest ik telkens kiezen welke telescoop erop ging om af te koelen en te gebruiken. Ook vond ik een newton wat onhandig om mee waar te nemen. :scratch: Dus besloot ik om hem weg te doen.
    Nu ga ik hem ruilen voor een 15 mak pro van skywatcher. De verkoper kent veel van telescopen en was op zoek naar een 20cm newton voor fotografie. Hij zei eigenlijk direct dat zo'n kijker alleen maar geschikt is voor fotografie. Hopelijk bevalt de mak me meer. Ik heb in ieder geval al heel goede reviews gelezen. Ik ga dan eens een review posten hier.
    :applaus:
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Was jij diegene die net een Orion UK OTA had gekocht?? Dat ding dat voornamelijk geschikt was voor fotografie?

Ik hoop dat de Mak zeker gaat bevallen. Weet je ook of ie een 2" visual back ondersteund?
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ja, met heel goede optiek trouwens. Alleen vind ik een newton vrij onhandig om te gebruiken.
      De mak ondersteund 2". Hij is nog nieuw, slechts 2x gebruikt en geeft perfecte sterbeeldjes. Ik denk wel dat ik een goede ruil ga hebben.
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ik denk het ook wel ja!!
        Wil eigenlijk ook wel graag een 6" Mak
        Maar kwam een 8" SCT tegen voor een vriendelijk prijsje. Dus die kon ik niet laten liggen natuurlijk.

Veel plezier ermee en laat het ons weten hoe die is!
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
        X