Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bijna opgelicht

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bijna opgelicht

Let op: op speurders en marktplaats is een Belgische familie actief met een zeer bedenkelijke staat van dienst: Walter of Marnix Verschraegen.
    Zo, ik heb net de betaling gestorneerd.
    Ik zag op te-les-koop.nl (een voortreffelijke site) voor zeer weinig geld een prachtige focusser staan. Er stonden van de gebruiker nog meer artikelen (onder meer op speurders en marktplaats).
    Ik heb een voorstel gedaan en meteen werd toegehapt. Ik werd door veel emailtjes min of meer erin geluisd. Ik had het geld (250 euro) al in de uitbak van de bank staan. Mijn gevoel zat helemaal niet lekker toen ik het laatste mailtje kreeg met de tekst
    Er is nog steeds niks op de rekening toegekomen !!!!
    Toen werd ik het zat en heb getracht de overboeking te storneren, het is gelukt. Godzijdank. Google en een paar tips van forumleden wijzen een spoor van ellende en wanbetaling na.

Lees en huiver:
    http://groups.yahoo.com/group/werkgroep ... sage/17881

Hier kwam het spul vandaan dat werd doorverhandeld op marktplaats.
    Dit is geen astronomie, maar gewoon zwendel.
    Dus wees alert! Ik was er bijna ingetrapt, maar spreek altijd wat af op een plek, en maak geen geld over als je het niet helemaal vertrouwt!
    Ik ga de mensen niet betichten van oplichterij, maar de kans is redelijk tot hoog dat het wel zo is gelet op de berichten uit andere fora en van andere amateur-astronomen!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Mm, maargoed dat de betaling nog niet voltooid was dan... 250 euries

Commentaar

Gelukkig voor je Nop, dat je het nog hebt kunnen redden. En bedankt voor de tip!!! :thumbup:

Commentaar

Nogmaals, het is geen onomstotelijk bewijs dat die vader ook fout zat/zit. Maar ik huiver al bij de gedachte dat mijn 250 euri pleite zijn.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ja ook al zwom je in het geld, dan vind ik het nog tuig en &^$%#(

Andere woorden heb ik er niet voor, voor het zelfde geld werk ik 3 weken om 250 euro bij elkaar te sparen en dat soort lui ontvreemden het geld van je onder valse voorwenselen (kort gezegt oplichten:P)
          Let op: geld lenen kost geld

Commentaar

Mmm, op de VVS lijst is ie ook nog een tijdje beziggeweest. Volgens mij heeft LO eens een berichtje gepost dat ie zijn telescoop van een paar duizenden euro's ondanks de vele beloften nog niet had betaald. Ze hadden hem nochtans gewaarschuwd dat ze het eens gingen doen.
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Van de foto is een andere Marnix.

Commentaar

hmmm, Marnix Verschraegen hey?
                nu waar is mijn sniperrifle nu weer? :thumbup:
                ben het dus volledig met Bulseye eens.
                verder moet je maar eens zijn naam maar eens in google tikken.
                het is om dit soort mensen dit ik een tweedehands aankoop liever persoonlijk afhandel (face to face),al moet ik daar de trein voor nemen
                toch,nice job Nop :thumbup:

Commentaar

Ik ben twee keer in mijn leven opgelicht.

1. Ik had een aantal dvd's besteld en had het geld overgemaakt. Ze zei telkens dat ze het geld nog niet had ontvangen. Even searchen op internet en ik kwam erachter dat er wel tientallen mensen waren opgelicht door haar. We probeerden met zijn allen het geld terug te halen, maar de politie deed niets. Twee weken later ging iemand bij haar langs namens ons allen en wat bleek, was ze vlug verhuist naar Duitsland.

Ik was met mijn 60 euro nog het minst opgelicht. Sommigen waren voor enkele duizenden euro's opgelicht.

2. In Turkije (afgelopen jaar) werd me zo'n armbandje aangesmeerd. Ik was er net 1 dag, dus gaf hem 20 Lira en kreeg er 18 terug. Toen ik terug kwam in het appartement bleken de drie 5 briefjes die ik terug kreeg geen 5 lira te zijn maar 50 cent. Aaargh. Maar ja, hoe kon ik weten dat er ook 50 cent Lira briefjes zijn :S. In totaal heeft dat armbandje me dus zo'n 15 lira gekost.

Commentaar

Kom je goed weg, Norbert!
                    Heb je de beheerder van TE LES KOOP al gewaarschuwd?

Ik kijk zelf ook vaak op die site en zie dat er nu een achternaam wordt vermeld, dus "Walter Verschraegen"
                    Ik kan je verzekeren dat dat een week geleden nog niet zo was, toen stonden er een paar advertenties onder "Walter".

Bedankt voor de tip, ik zal nog voorzichtiger worden grote bedragen over te maken, alleen naar bekenden.
                    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Re: Bijna opgelicht

Tijd om dit oude topic nog eens boven te halen (zie te-les-koop).
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Hij wil mijn LXD kopen als hij zijn SCT heeft verkocht..
                        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Woehaha! (je kan het ook niet laten he!)
                          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Deze heer heeft mij enkele jaren geleden ook getild, alleen hij had pech !!!!

Ik laat mij namelijk niet tillen, dus al die tijd ben ik bezig geweest om hem op te sporen. Via toeval (altijd) ben ik aan zijn adres gekomen en heb ik hem dat ook vriendelijk laten weten.... zo van ''jij woont toch daar en daar he en jouw vader is die en die?''
                            dat veroorzaakte kennelijk paniek, want...

het ging om ongeveer 250 (ik had hem spullen opgestuurd en hij heeft niet betaald) maar hij was nu toch wel zo ''vriendelijk'' om op mijn verzoek 50 rente te betalen haha.

als ik iemand kan helpen, ben ertoe bereid....

Jacq

Commentaar

Goed dat dit item weer wordt boven gehaald. Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Ik weet hoe het is om een smak geld te verliezen Vorig jaar via E-Bay een WDCC beeld gekocht als kado voor mijn vrouw... nooit aan gekomen.

En nu denk je : "Kopers bescheming via PayPal!" niet als de verkoper spoorloos is... valse naam, vals adres enz... Alles uit de kast gehaald maar geen resultaat.

Zo zijn er, bleek later, zeker 10 man in geluisd.

Weg 270... maar wel een goede en wijze & dure... hele dure les geleerd.
                              Laten we de buurt plat gooien...

Commentaar

Werken...
                              X