Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een nederige 80 achromaat

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Leuke vergelijking!
    Bedankt, dit wilde ik graag weten!.
    Zelfde soort verschillen zag ik met een 70mm Televue Pronto, die ik ooit had en een 102mm Maksutov. Bijvoorbeeld een maanovergang van Callisto. In de Mak redelijk op te merken en met de Pronto alleen omdat ik het inmiddels wist. Die Delta Cygni wl gezien in de 70mm, maar dan met 200X. (foei)
    Hoe dan ook, het blijft een leuk ding!
    Schiedam
    Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
    Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
    Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Ja, die SW 102 maksutov is voor dat geld ook wel een top-kijkertje. 172 pond bij FLO! Je houdt hem in een hand, weegt niks en wat die dwerg aan details laat zien! Geen faint-fuzzy-kijker, maar qua scherpte en contrast wel richting een 80-90mm apo voor een fractie van de prijs. Iedereen zou er een moeten hebben. Ideaal G&G.

Maar goed, achrootje over een aantal weken, maar eens op de planeten testen. Kijken hoe ie dan vergelijkt met de 102mak en een 100ED.

Commentaar

Werken...
      X