Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

het zal nog even slecht weer blijven....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

het zal nog even slecht weer blijven....

Gisteren is mijn nieuwe scope gearriveerd
    De hobby staat al even op stil door onverwachte familiale omstandigdheden.
    Sinds kort is er al eens tijd vrij om mij terug wat bezig te houden.
    Alleen zijn de weersomstandigheden al lange tijd verschrikkelijk....
    Ik was al enkele tijd bezig met de fotografische zijde. Voornamelijk veel leren dus
    Nu wou ik nog enkel een telescoop voornamelijk voor maan en planeten te fotograferen. (eigenlijk filmen)
    Na wat inlees werk van verschillende topics op verschillende fora.
    En na enkele vergelijkingen kwam mijn keus uit op de TS 6'' CC (classic cassegrain).
    Die dezer dagen ook nog gunstig geprijsd staat
    Je vind dezelfde telescoop van verschillende merken. Origineel worden ze door GSO gemaakt.
    Je vind deze dan ook onder naam van TS, Omegon, Orion (usa) en eventueel nog wel andere..
    Ik ben er blij mee en hij gaat voornamelijk voorlopig enkel voor de maan gebruikt worden en mss waag ik mij eens aan Venus..
    De andere planeten staan voor mij niet zo gunstig (te veel bomen en te lage stand )
    De telescoop kwam degelijk verpakt toe en zat ook mooi verpakt in de doos.
    Eenmaal uitgepakt zie je een mooi afgewerkte telescoop.
    Met toch nog een redelijke 2''focuser en bijhorende extenders die de focuser op een ander brandpunt brengen.
    Zo zou je toch met de meeste accessoires in focus moeten komen.
    Nu het ziet er niet voor direct uit ,maar hopelijk kan ik binnenkort eens een eerste keer testen.
    Hier nog enkele foto's

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9478_resultaat.jpg views: 217 grootte: 2,32 MB id: 1441042
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9486_resultaat.jpg views: 215 grootte: 2,06 MB id: 1441043Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9499_resultaat.jpg views: 213 grootte: 2,55 MB id: 1441044

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9500_resultaat.jpg views: 219 grootte: 2,16 MB id: 1441045
    Voeg bestanden toe
    az-eq6gt //sw quattro 10''c//6''achro(istar-lens)//sv ed80//TS 80apo//TS 6''cc//orion 130mm newton

Mooi instrument, veel plezier ermee.

Commentaar

Ben benieuwd naar de foto's!
      Sky-watcher heritage 130p
      ​​​

Commentaar

Mooie telescoop! Gefeliciteerd!
        Je kon gisteravond gelijk beginnen!
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Gisterenavond heb ik hem even opgesteld toen het nog niet donker was. Zo kon ik even wennen en uitzoeken welke extender ik nodig had voor visueel gebruik dan.
          Even op de maan gericht die net vrij stond.
          Leverde mooi scherpe beelden op een vergroting van x73.
          Nog geen 20 min. Later was de volgende bui en wolkenzone daar. Dus het was echt kort...
          Voor de rest was het hier zo bijna heel de avond. Even helder en dan weer buien met telkens windvlagen.
          Zal voor een andere keer worden..
          Clear outside geeft mij maandagavond een kans... We zullen zien. ​​​​​​
          az-eq6gt //sw quattro 10''c//6''achro(istar-lens)//sv ed80//TS 80apo//TS 6''cc//orion 130mm newton

Commentaar

Werken...
          X