Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Collimeren

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Collimeren

Ik ben aan het proberen om mijn 10 inch skywatcher te colimeren. Maar als ik nu de laser in de focus inrichting steek en ik draai de laser dan gaat de laser erg ver uit de koers op de vangspiegel . Ik denk dat ik iets niet goed doe. Iemand suggesties. Of is er misschien iemand in de omgeving van zuid Oost Drenthe die mij een keer helpen wil . De laser is trouwens nieuw . Alvast bedankt Erik

De laser zelf kun je collimeren door hem rond te draaien in een V vormig houdertje van hout of metaal. Als het lichtje niet van plaats verandert tijdens het draaien, is hij goed gecollimeerd. Daarna pas je telescoop ermee te lijf gaan!
    Schiedam
    Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
    Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
    Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Hoi Erik.
      Is Borger dicht genoeg in de buurt?
      Arie
      Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI1600MM-C + ASI071CPro + Canon7D Mod + Scopedome2M

Commentaar

Heb inmiddels al een paar keer met Arie gemaild en hij gaat mij een keer veder helpen iedereen bedankt .

Erik

Commentaar

Werken...
        X