Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nóg een Synta-afnemer?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nóg een Synta-afnemer?

Ik weet niet helemaal zeker of dit topic in dit sub-forum thuis hoort. Dus bij gebrek aan beter weten plaats ik het maar hier.

Ik zag deze op Facebook voorbijkomen. Weer een Synta-afnemer erbij?

http://www.sharpstar-optics.com/index.php?l=en

Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Weet je niet bij de Chinezen, want zelfs Synta heeft waarschijnlijk zelf onderaannemers. Je kunt dezelfde spiegel vaak via vele wegen verkrijgen ;-).

De optiek is trouwens wat exotischer dan de gewone paraboloïden; er is een ingebouwde reducer/flattener/comacorrector.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Robtics heeft een paar liggen en zien er leuk uit voor het oog. Hoe ze optisch zijn geen idee.
      Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Gevoel voor humor hebben ze wel bij Jiaxing Ruixing:
        "OEM has more than 10 years of experience in OEM OEM OEM production".

Het adres op hun website ligt maar 80 km van de hoofdvestiging van Synta (getraceerd op deze satellietfoto). Sommige astrofrummers rijden verder om bij een starparty te komen.

Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Origineel geplaatst door Fabricius Bekijk bericht
          Gevoel voor humor hebben ze wel bij Jiaxing Ruixing:
          "OEM has more than 10 years of experience in OEM OEM OEM production".

Het adres op hun website ligt maar 80 km van de hoofdvestiging van Synta (getraceerd op deze satellietfoto). Sommige astrofrummers rijden verder om bij een starparty te komen.

Haha, leuk draadje over dat adres!
          Menno ; GSO 12" f/4, Skywatcher 120/900 ED, Skywatcher 127/1500 maksutov

Commentaar

Ik begreep altijd dat sharpstar optics hun eigen optiek productie heeft. Ook meen ik mij te herinneren dat de sharpstar refractors erg goed uit de testen van dhr Rohr kwamen. Wat betreft strehl en rms net zo goed als de Tak's en TMB's.

Commentaar

Origineel geplaatst door Fabricius Bekijk bericht
              Dat betekent niet veel -- China concentreerde zijn productie van optiek altijd in een aantal compacte regios (als je het over oculairs hebt: zowel Jinghua als Kunming United Optics zitten in Kunming).

Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
              X