Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vixen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Fabricius
    antwoordde :
    Onderdelen van een telescoop kunnen uit verschillende landen komen. Ik kijk zelf door een telescoop met glas van een Duits bedrijf (Schott) en een Japans bedrijf (Ohara), maar de kijker is geassembleerd in China en het oculair is gemaakt in Taiwan, terwijl er een merk van een Amerikaans bedrijf (Televue) op dat oculair staat. Er zit ook een zenitspiegel in van een Nederlands merk, maar het is onwaarschijnlijk dat dat ding in Nederland gefabriceerd is. Kortom: de wereldhandel gaat over grenzen heen. Omdat Vixen niet expliciet op de website schrijft dat elke Vixen telescoop volledig uit Japanse onderdelen bestaat, moet je er rekening mee houden dat productie en/of assemblage deels of geheel buiten Japan plaatsvinden (als je het belangrijk vindt om te weten waar een telescoop vandaan komt).

Laat een reactie achter ::

• AstroNiels
    antwoordde :
    Vixen maakt nog steeds telescopen in Japan, maar... heeft ook de nodige modellen afkomstig van dezelfde fabriek als waar o.a. Skywatcher en Celestron ze voor een deel vandaan halen (Synta optical als ik me niet vergis). Ze zijn herkenbaar aan de specs (gelijk aan die van de skywatcher) en aan de prijs kun je het ook zien. Zo heb ik ooit een witte Skywatcher 100mm ED gekocht. Skywatcher heeft deze nooit officieel in het wit verkocht, Vixen wel. Ik vermoed dat er wat te veel witte buizen waren en is er dus maar een skywatcher stickertje opgeplakt. Deze is te koop overigens
    De telescopen die Vixen zelf in Japan maakt zijn optisch en mechanisch volgens mij echt wel van een hoger niveau.
    "Alle waar is naar zijn geld", ik denk dat dat voor de astronomische producten over het algemeen goed op gaat.

Laat een reactie achter ::

• darky
    started a topic Vixen

Vixen

Worden vixen telescopen nog steeds in Japan gemaakt ?
    Bijvoorbeeld deze https://www.astromarket.org/telescop...0l-ota/p,62853
    Kan je bij enkel visueel voor deepsky en planeten hem vergelijken met een C11 edge of is hij beter ?
Werken...
X