Announcement

Collapse
No announcement yet.

Condens

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mooie bouwpakketten en een mooi ontwerp en al een stuk complexer te bouwen en in te regelen de vraag is of de topicstarter dat kan en of wil realiseren.

De spaar of LED lamp van Bert is juist een slecht voorbeeld want de functie van zoín lamp is het zo efficiŽnt mogelijk omzetten van electriciteit in licht. De electriciteit die niet in licht wordt omgezet wordt in warmte omgezet. Maar de warmte energie is dus slechts een klein deel van het totale opgenomen vermogen. Voor dat doel, verwarmen, is een kleine gloeilamp een efficientere oplossing maar kan, zoals al gemeld is, ook te heet worden. Dan komt toch weer de kleine kastverwarming in beeld die overigens allemaal temperatuur geregeld zijn, ook de kleintjes en er zijn van andere merken ook kleine goedkope kastverwarmingen verkrijgbaar met een regelbare thermosstaat.

Zo, dit is mijn laatste post over dit onderwerp want de topicstarter weet volgens mij nu helemaal niet meer wat hij kan doen om zijn probleem op te lossen...
    Celestron C9.25, Vixen 102m, ETX105 mak, TS 80mm F7 ED, Lunt LS60-tHa, Leica Trinovid 8x42, Celestron CGEM, Losmandy AZ8, Vixen GP

Comment

Ik denk dat je de topic starter wat onderschat, maar goed, iedereen is vrij in de keuze voor zijn best passende oplossing. Mijn hulp heeft ie, mocht dat nodig zijn.

Licht is overigens ook energie, als dit een niet reflecterend oppervlak raakt, wordt dit weer warmte (of in sporadische gevallen, deels een andere energie, fotosynthese, elektriciteit, etc.)

P.S. Ik heb een 250W Rittal kastverwarming hier voor me liggen. Deze heeft geen temperatuurregeling, wel een PTC verwarmingselement, maar dat is niet hetzelfde.

Robert.
      Last edited by rweust; 04-11-18, 22:57.
      10" F5 GSO CT Newton, 11 cm F25 Kutter, 8" F5.7 Newton (in aanbouw), NEQ6 Pro Synscan en EQ5 Synscan.

Comment

Hallo allemaal,
        Mijn probleem is opgelost met een warmtematje 5W van Bol.com voor 15 euro.
        Matje tegen de achterkant en daar een isolatie materiaal omheen.
        Werkt perfect.
        Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
        Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Comment

Lijkt mij een mooie oplossing en indien veilig uitgevoerd helemaal goed!
          Celestron C9.25, Vixen 102m, ETX105 mak, TS 80mm F7 ED, Lunt LS60-tHa, Leica Trinovid 8x42, Celestron CGEM, Losmandy AZ8, Vixen GP

Comment

Working...
          X