Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezien? Stellina

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gezien? Stellina

Weer een nieuw speeltje. Een mobiele video-astronomie setup.

Mijn mening? Je staat onder een kraakheldere hemel naar je iphone te turen. Wazn...
    Maar misschien is het wel wat voor anderen.

Meer info
    https://vaonis.com/telescopes

46cm Martini dobson | 20cm Hofheim |10cm Polarex | 5cm Lunt | Zeiss 10x56 Nachtjager

Tja. Wat zal ik zeggen.
    Afgelopen zondag met donateurs op de sterrenwacht objecten bekeken met de telescopen. Tegelijkertijd stond een Atik Infinity mee te kijken met de 3e telescoop. De donateurs kwamen allemaal toch naar het beeld op de laptop kijken om te zien waar ze nu daadwerkelijk naar gekeken hebben. Dat vonden een aantal mooier dan het beeld door de telescoop. Wetende dat het wel daadwerkelijk is waar de telescooop op dat moment op gericht stond.

We komen er niet onder uit dat er veel meer van scherm gekeken gaat worden. Ook met astronomie zal dat gebeuren. Je ziet het aan de kickstarter voor de telescoop met ingebouwd scherm en internetverbinding en je ziet het aan deze opstelling. Denk persoonlijk dat het naast elkaar zal kunnen bestaan en misschien zelfs groter zal worden dan de dobson-generatie die nu in het veld staat (voor de visuelen dan). Je bereikt een groter publiek mee die niets hebben met vage pluisjes, maar wel met iets herkenbaars op een scherm.
    130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod

Comment

Hangt ervanaf wat je het leukst vindt aan sterrenkijken. Zelf lijkt het me niks want veel te 'black box'. Trouwens ook een beetje duur. Echt zo'n "gadget" dat mensen met geld teveel kopen en 1x gebruiken en daarna nooit meer.
      Spuit 9 op zijn minst...
      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Betere specs dan die flutscope op kickstarter, maar nog steeds duur. En werkt de app nog over een jaar of 5?

Comment

Ja..., geweldig! Wil ik ook. Maar dan 25cm opening en een sensor naar keuze. En een filterlade.
          "I'm gonna have to science the sht out of this." [sic] (Mark Watney - The Martian)

Comment

Originally posted by ArnoM View Post
            We komen er niet onder uit dat er veel meer van scherm gekeken gaat worden. Ook met astronomie zal dat gebeuren. Je ziet het aan de kickstarter voor de telescoop met ingebouwd scherm en internetverbinding en je ziet het aan deze opstelling. Denk persoonlijk dat het naast elkaar zal kunnen bestaan en misschien zelfs groter zal worden dan de dobson-generatie die nu in het veld staat (voor de visuelen dan). Je bereikt een groter publiek mee die niets hebben met vage pluisjes, maar wel met iets herkenbaars op een scherm.
            Ik denk ook dat dit een prima manier is om geinteresseerde mensen op volkssterrenwachten of starparties te laten kennis maken met de sterrenhemel. Meerderen kunnen tegelijk kijken: ook een voordeel.

Voor de echte puristen die met koude voeten en loopneus naar vage pluisjes kijken is het dan niks. Doe willen zelf kijken met meer beleving dan naar een scherm kijken.

Maar voor deze digitale astronomie is zeker een markt.
            Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch.

Comment

Als die kan wat er beloofd wordt: automatische GoTo uitlijning, field derotator (het ding staat azimutaal opgesteld), zie ik 'm wel de standaard astrofotografie-instapper worden. Net zo duur als een HEQ5 met een 80 mm Semi-Apo, maar veel makkelijker in het gebruik.

ik bedoel maar: je zou er exo-planeet overgangen mee kunnen waarnemen.
              What where the skies like when you were young?

Comment

SHARING YOUR UNIVERSE

IS A SIMPLE BUTTON PRESS AWAY
                Alleen die slogan al........ Rrrr.....

Hoge aaibaarheidsfactor? Check.
                I-Phone achtige looks? Check.
                Gelikte website met volgens de huidige readability normen netjes lage informatiedichtheid en veel witregels? Check.
                Gezeur op die website over hoe 'gewone' telescopen het allemaal niet zijn en dit ding het allemaal in een keer wel heeft? Check.
                Dito gezeur over hoe de maker zo bevlogen is en al tien jaar aan deze 'droom' gewerkt heeft? Check.
                Gemaakt door een bedrijf dat net een jaar bestaat en geen enkele eerdere ervaring heeft? Check.
                Incubator-ideetje dat drijft op subsidie van bedrijven die hip willen zijn? Check.
                Heel veel vervelende 'jaren 10' internet social media irritante steekwoorden? Discover, share, compact. smart, friends, comfort, enjoy, amazed? Check.

Serieus, dit is van het kaliber tell-sell reclame. Mike, het is amazing! Zit u ook altijd zo te rommelen met uw grote onhandige equatoriale statieven? [shot van bijkeuken vol astromeuk met zielig kijkende man die nergens bij kan]. Hebt u ook dat u 's nachts weer eens weinig anders ziet dan grijze vlekken? [shot van man die ongelukkig opkijkt van telescoop met dito zoontje]? Dat hoeft vanaf vandaag niet meer, want hier hebben we: de Astromizer! Dit unieke revolutionaire produkt maakt in 1 klap alle andere produkten overbodig! {shot van iemand die zn ouwe meuk aan de kant schuift]. Met de Astromizer hoeft u nooit meer te zoeken naar een object, hij draait er vanzelf naartoe! [shot van gelukkig zoontje dat in telescoop kijkt met trotse vader met Hans Klok-achtige looks en dito tandpasta smile. Bel nu en ontvang niet een, niet twee, maar drie verschillende stekkers bij uw Astromizer! Vrienden zullen niet meer bij uw huis weg te slaan zijn!

Haha ik zie het zo voor me, zo'n huisvrouwentype dat met 1 hand haar nieuwe vriendje de ingeklapte Astromizer onder het bed schuift.

Nee, niks voor mij ;-) Het is alleen maar marketing.
                Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102ED (@560mm) - FT focuser - Momenteel een geleende ASI1600mm ;-) danielbeetsma.wordpress.com.

Comment

De tripod base heeft maar liefst drie poten die dankzij het unieke gepatenteerde ontwerp gegarandeerd de ondergrond bereiken. De stabiliteit is ongekend. Maar wacht, er is nog meer ... Als u vandaag bestelt doen wij er GRATIS drie non-woven pads bij, zodat u niet hoeft te vrezen voor krassen op uw tafel, motorkap of daklicht wanneer u dit geavanceerde instrument daarop plaatst. Onze telefonistes wachten op u. Bel NU!

Disclaimer: de lensdiameter en/of objectiefsamenstelling van het feitelijke product kunnen afwijken van hetgeen is weergegeven op onze website. Aan de informatie op onze website kunnen geen rechten worden ontleend.
                  Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Comment

Ja, en als u nu belt, dan krijgt u een geschenkverpakking cadeau, gratis en voor niets. En, wat nog meer, de gratis sterrenhemel simulator App! Zo kunt u zelfs als het buiten pijpenstelen regent, lekker met uw lief op de bank van de sterrenhemel genieten!
                    Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Comment

Als ze ook nog Light Pollution Cancelling inbouwen, ga ik vandaag bestellen.
                      Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Comment

Black box? Out of the box. ! Geweldig.
                        De meeste "GoTo" (amateur) astronomen vinden digitalisering (soft- EN hardware) in astronomie toch wel heel handig.

Comment

Working...
                        X