Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gekocht !!! SkyWatcher Maksutov-Cassegrain 102 mm

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gekocht !!! SkyWatcher Maksutov-Cassegrain 102 mm

Heb eindelijk een telescoop gekocht !! :heiligboontje:

De SkyWatcher Maksutov-Cassegrain 102 mm

Ben heel benieuwd hoe de planeten en deepsky objecten zullen zijn door de telescoop
    Verder heb ik als vervanging van mijn overleden Luxon voor een hele goedkope prijs een Skywatcher Refractor 70 mm aangeschaft en deze heb ik al :lol:

Dus eindelijk nieuwe en hopelijk betere scoops maar daar ga ik wel vanuit.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Ik wist niet dat je luxon was overleden! Gefeliciteerd. Goede keus!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ja de montering is gebroken......toen ik hem naar buiten bracht om af te koelen. Kan hem nu mischien vasthouden als een bazooka hahaha :laughing3: ga de lens er uithalen samen met de focuser en kijken wat ik er mee ga doen.

Commentaar

Wel je kunt altijd zelf een azimutale montering lassen , is niet moeilijk , is goedkoop en is lekker zwaar of zo zwaar je wil. als je een beetje een vakman bent teminste :s
        Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Ahm mijn technische kennis is tja zeer zeer slecht ik heb 2 linker handen

Commentaar

Aanrader: setje ringen 117mm. Die Mak102 (ik heb de Orion versie) is een prima scoop, maar de bevestiging op de montering is ronduit bagger. Het zwakke punt van deze scoop (lees mijn topic over Zwitserland in het waarneem-forum).

De ringen kostten mij 50 euro bij Teleskop-Service.

Oh, en doe je nek een lol en koop een 90° zoeker.

,xtG
            .tsooJ
            Ich bin ein Kollaser.
            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Oh, en doe je nek een lol en koop een 90° zoeker.
              Wel het is toch een red dot finder? + het is geen newton dus je moet er vanachter door kijken dus staat de zoeker ook meer vanachter? kan je makkelijk door de zoeker kijker
              Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Hehe. wacht maar tot je 'm meer dan 45° omhoog richt en erdoor probeert te kijken. Geloof me, na één avondje gaat er een mail de deur uit om een 90° zoeker te bestellen.

,xtG
                .tsooJ
                Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Haha ik wil dat dan zelf eerst even ondervinden. Bij mijn Luxon was het ook vrij ernstig de krampen lopen nog steeds door mijn nek.

Commentaar

Rechte zoekers zouden gewoon niet verkocht mogen worden. Waar blijft de Arbo-wetgeving op dit gebied?!

Ach, dit zijn gewoon altijd van die aankopen die tot meer aankopen leiden… Nog een paar oculairen, een zonnefilter, een set je ringen, een barlow, een nevelfiltertje, een H-alfa filtertje, …

Het houdt nooit op!

,xtG
                    .tsooJ
                    Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

ik volg Joost in z'n reply over zoekers
                      die gewone zoeker zal nagenoeg niet of met veel nekproblemen gebruikt worden als de kijker in de hoogte gericht wordt
                      leve RACI zoekers!!! :thumbup:

Commentaar

't Is een rothobby, op elke hoek lonkt weer een nieuw accessoire en het blijft bewolkt.
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gefeliciteerd ArieV!
                          Hou je hand nog maar even op je beurs. Eerst maar een gaan kijken!
                          Gr Jeffrey
                          Oh, en die lidlscoop is een Bresser/skylux, geen skywatcher...
                          30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Ja sorry had even verkeerd gekeken, heb het een beetje druk en veel te gehaast gekeken.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                              't Is een rothobby, op elke hoek lonkt weer een nieuw accessoire en het blijft bewolkt.
                              Tja, welke betere manier om je met je hobby bezig te houden tijdens deze bewolkte dagen dan door roofbouw op de creditcard te plegen?

Verdomme net een klein fortuin aan een prachtig glazen zonnefilter, een tele-extender voor m'n digicam en een zonnefilter voor voornoemde digicam uitgegeven, is de zon uiteraard alweer dagen niet te zien! :crybaby:

,xtG
                              .tsooJ
                              Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Werken...
                              X