Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grab &Go 15 cm F-4 Melkwegkijker.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De foto met de dame is een reclamefoto. Product placement. Het is de bedoeling om de telescoop te tonen. Als de dame het kijkertje gebruikt zoals het hoort, dan zie je minder van de telescoopstructuur. Het is nep. Een serveersuggestie, zeg maar. Let ook op de onmogelijke inkijk en de gelukzalige glimlach. Het is effectief de bedoeling om erin te tuinen, en blijkbaar lukt dat meesterlijk. Remember de talrijke film- en tv-optredens van een elfje in ondersteboven positie. Visueel werkt het beeld beter bij mensen die er niks van kennen.
    12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Comment

Na vele jaren dan eindelijk mijn eigen 6" F-4 StarBlassie.

Ik heb die StarBlast kijkers van Orion altijd al leuk gevonden maar nu mijn eigen 6" af is moet ik zeggen dat ik ze ook echt heel leuk vind. Dit zijn kijkertjes die je gewoon neerzet en mee gaat kijken. Niks opbouwen! Neerzetten, kijken en iedereen begrijpt hoe het werkt.

Click image for larger version

Name:	IMG_6626.jpg
Views:	2
Size:	880.5 KB
ID:	1339754

Name:	IMG_6627.jpg
Size:	663.8 KB
ID:	1339757

Name:	IMG_6632.jpg
Size:	670.7 KB
ID:	1339759

Name:	IMG_6630.jpg
Size:	729.6 KB
ID:	1339761

Attached Files
      Nicky Hayden #69 R.I.P.

Comment

Heel leuk geworden
        10" F5 Dob+EQP | 102/1000 Refractor+EQ3-2 | 4.5" F4.4 Newton+RRB | 7+10x50 bino
        The brightest star needs no telescope to gaze at | www.remranger.com

Comment

Wauw, is echt prachtig geworden!

Comment

Ik vind dit wel een g**l kijkertje. Lekker licht en transportabel en toch een beetje leuke opening. En zo'n draaiplateau is ook niet moeilijk te maken.
            My eyes are the best optical devices provided. Others:
            GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Comment

Het is een heel makkelijk te maken montering. Zelf heb ik de dovetailhouder van de EQ-3.1 montering gebruikt als bevestigingspunt maar je kan ook de dovetail direct op de montering schroeven.
              Enige nadeel van zo'n montering/kleine kijker is de lage kijkhoogte. Maar voor een snelle G&G in je achtertuin is dat van weinig belang.
              Nicky Hayden #69 R.I.P.

Comment

Working...
              X