Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Duplicate
    started a topic Foto van je eigen telescoop

Foto van je eigen telescoop

Maak een foto van je eigen telescoop en plaats die hier.

Foto plaats tips.
    • Als het formaat 800x600 is dan wordt de foto in het bericht weergegeven.
    • Maak een korte beschrijving van je setup.
    • Discussie over de telescoop van iemand horen hier niet thuis en worden weggehaald.
    • Upload de foto naar het astroforum en gebruik geen imageshack, partyflock, flickr of andere sites.

Laat ons meegenieten van je setup!
    Last bewerkt door MoreLinux; 19-06-11, 16:33.

• Vela
    antwoordde :
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 673A7C22-6768-4A33-B6C1-4DEA494E52DA.jpeg views: 115 grootte: 2,90 MB id: 1411537 Mijn huidige setup. Een nieuwe 125mm f7,8 TS Apo op een Baader/Berlebach montering en voor de vakantie een onlangs aangeschafte Celestron C5+ Uit 1994 op een Skywatcher alt az goto.... de oude montering gebruik soms nog uit nostalgische overwegingen....

Laat een reactie achter ::

• SereN
    antwoordde :
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_20190215_173003026.jpg views: 145 grootte: 42,0 KB id: 1410605
    Celestron C11
    CGEM Mount
    Berlebach Uni 18 tripod

Overgenomen van TomC. Beginnersfout merkbaar op de foto: Isolatiemantel rond de OTA moet al aangebracht worden vr de OTA op de mount te plaatsen, balanceren, uit te lijnen...

Bovenaan de maan, en rechts een kleine ster

• PietBerger
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Nando Bekijk bericht
    Staat op deze foto, achter de telescoop, een rond scherm om instraling van lampen te voorkomen?
    Dat klopt.
    eigenlijk voor fotografie, maar ook prima om het donkerder te maken rond je oculair.

als ik de telescoop dicht bij de woning opstel (zoals in dit geval) heb ik soms wat last van licht van binnen.

verderop in de tuin heb ik dat niet, maar is het niet altijd even handig als de grond erg vochtig is.

• Nando
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door PietBerger Bekijk bericht
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 4A7795C5-D2A6-47A5-B689-BDA8888984F4.jpeg views: 0 grootte: 2,52 MB id: 1407811
    Staat op deze foto, achter de telescoop, een rond scherm om instraling van lampen te voorkomen?

• Patrick
    antwoordde :
    Thanks

• Ed
    antwoordde :
    @ Patrick,
    Excuus, overheen gelezen, hoop dat je snel weer een goede uitrusting bij elkaar krijgt.

• Patrick
    antwoordde :
    Als je even goed had gelezen had je gezien dat het door omstandigheden komt en dat ik er niet blij mee ben dat die de deur uit moet

• Ed
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Patrick Bekijk bericht

Nieuwe montering, EQ5 met Synscan dus mag er een nieuw plaatje erbij

edit: en natuurlijk een andere Scope, ik dacht eigenlijk dat ik daar al een plaatje van gepost had
    ...en nu alweer te koop? Wat een omloopsnelheid hou jij erop na! Whats next?

• Genie Hendriks
    antwoordde :
    Waar Bacchus en telescoop elkaar ontmoeten: een regelmatig benevelde blik op hetgeen ons omringt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9478.JPG views: 381 grootte: 654,9 KB id: 1408813

• Sterren kijken in de stad
    antwoordde :
    Niet zo lang geleden stond nog mijn blauwe Evostar 90/910 hier, maar deze heb ik voor weinig kunnen vervangen door de iets nieuwere versie (de zwarte 90/900- toegegeven; die metallic paint heeft op mij toch een bepaalde aantrekkingskracht).
    De oorpspronkelijke EQ2 montering heeft er nu een simpel volgmotortje bij en ik heb een oude 8x50 zoeker op deze gemonteerd.
    John Baars: speciaal voor jou ook de telescoop even andersom gemonteerd :-)

Interessant is dat met testen mbv een zoom-oculair op een hoge boom (~900 meter verderop) tot ca. 70X vergroting het beeld geheel kleurneutraal blijft, maar dat daarboven een lichte rode zweem zichtbaar wordt rond de takken (niet storend, maar wel zichtbaar). Ik ben benieuwd hoe zich dat 's nachts onder de sterren uit.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_0239.jpg views: 426 grootte: 1,58 MB id: 1407834Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_0244.jpg views: 415 grootte: 824,5 KB id: 1407835

• PietBerger
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Unigaze Bekijk bericht
    PietBerger bij mij komen de foto's niet door. Geeft als reden ongeldig bestand.
    Als het goed is nu wel.

• Unigaze
    antwoordde :
    PietBerger bij mij komen de foto's niet door. Geeft als reden ongeldig bestand.

• PietBerger
    antwoordde :
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 4A7795C5-D2A6-47A5-B689-BDA8888984F4.jpeg views: 0 grootte: 2,52 MB id: 1407811
    Na een tijd zonder echt kanon nu weer een half jaartje deze 12 GSO deluxe dob voor 600 op de kop kunnen tikken.
    Zelf heb ik de buis van binnen nog geflocked en het deel bij de focusser om niet tegen de witte buis te kijken.
    in combinatie met mijn Baader Morpheus oculairen schitterende beelden.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 5AD04570-3434-4C46-92F3-4295495DCF11.jpeg views: 0 grootte: 2,55 MB id: 1407810
    Last bewerkt door PietBerger; 09-02-19, 09:15.

• Patrick
    antwoordde :
    Mooie setup! Kleurschema van de nieuwe Skywatcher serie staat me ook wel erg aan
    Tja... zo'n 127mm maksutov staat ook nog steeds op mijn shortlist

Werken...
X