Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: C8c.jpg views: 703 grootte: 513,4 KB id: 1417636

Deze kon ik laatst toch niet laten liggen, een C8 jaren 90 . Optiek zag er van buiten schoon en gaaf uit. Het serienr 878156 wordt ongeveer geplaatst in 1992 volgens tabellen op het internet.
    De visual back vervangen door een 2" 99% sct diagonaal, zo kan hij de dezelfde oculairs als de C11 gebruiken. De 30mm zoeker vervangen door een 30mm hoekzoeker met gecorrigeerd beeld. Diagonaal en zoeker beide al in bezit, alleen dauwkap en dauwlint moesten erbij gekocht worden.
    Gisteravond first light, en na wegcollimeren van de zeemeeuwen nog steeds een uitstekend beeld na 27 jaar, niets op aan te merken.
    C11, C8, AVX, HEQ5 zwart, Skytee 2, GS Alt Az, SW mak127, AZ Goto

Commentaar

Commentaar

Enkele vork idd, maar toch nauwelijks trillingen.
        Deze Ts Alt Az (of de witte Gs Alt Az) kan 8kg dragen en bovendien is de C8 buis erg kort, dat helpt ook.

Commentaar

Leuk nieuw speelgoed Jan. Neem je die mee naar Grandpre?
          Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Met 2 telescopen mee gaat er toch 1 niet gebruikt worden denk ik.
            Dus bij goede voorspellingen alleen de C11, bij slechte alleen de C8. (hopelijk krijg je hem niet te zien ).
            Maar het blijft evengoed een optie (2 telescopen), weet het nog niet..

Commentaar

Commentaar

Voeg bestanden toe
                30cm f/5 Truss-dobson; 20cm f/5 Truss-dobson

Commentaar

Mooie ombouwset zeg. Doet me denken aan Taurus en ES. Zal een berg gewicht schelen tov de GSO tube en rockerbox denk ik zo...
                  Menno ; TS 12" f/4, TS 6" Classic Cassegrain 154/1848, Skywatcher 120/900 ED

Commentaar

Ik kon deze voor een prijs krijgen die ik niet kon laten gaan. Nu eens uitzoeken wat ik allemaal kan met een SCT

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: fetch?photoid=1429664.jpg views: 425 grootte: 43,4 KB id: 1429668Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: fetch?photoid=1429665.jpg views: 423 grootte: 52,1 KB id: 1429669
                    Voeg bestanden toe
                    Last bewerkt door Casper78; 25-09-19, 12:53.

Commentaar

Ik kan de foto’s in de laatste post niet zien...
                      50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI6200 met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Origineel geplaatst door wvreeven Bekijk bericht
                        Ik kan de foto’s in de laatste post niet zien...
                        En nu?

Commentaar

Sorry, nog steeds niet
                          50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI6200 met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Origineel geplaatst door wvreeven Bekijk bericht
                            Sorry, nog steeds niet
                            Vreemd...

Nu geupload naar mijn profiel en vanaf daar geprobeerd te linken, maar doet ook niet zoveel. Maar ze staan dus wel op mijn profiel als het goed is.

Commentaar

Commentaar

TS 203 mm f/4 ONTC, verslag staat sinds vandaag ook op het forum.

First light laat voorlopig nog op zich wachten...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_20200307_132724_g.jpg views: 0 grootte: 143,1 KB id: 1441621
                                TS 203 mm f/4 ONTC | TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
                                Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Werken...
                                X