Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoewel, ik bedenk me nu dat ik slechts eens uitgevogeld heb hoe oud mijn wedgemontering was. De OTA kan natuurlijk een andere datum hebben. Zal eens kijken welke serienr ik heb.
    C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | CEM25p | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Commentaar

Dank jullie!
      Dus die van jouw is 21 jaar oud en nog goed? Problemen gehad die ik kan verwachten?
      Ik weet dat mijn c8 minstens een keer open is geweest.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nando Bekijk bericht
        Dank jullie!
        Dus die van jouw is 21 jaar oud en nog goed? Problemen gehad die ik kan verwachten?
        Ik weet dat mijn c8 minstens een keer open is geweest.
        Ik heb geen problemen gehad behalve dan dat de vorige eigenaar besloten had de batterij-mogelijkheid van de mount te slopen. Die heb ik vrijwel direct na aankoop gerepareerd en zo kwam ik op de printplaat een opschrift tegen dat mij het jaartal liet weten.

Ik moet altijd nog het serienummer opzoeken van de OTA...
        C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | CEM25p | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Commentaar

Toch heeft het virus me nooit echt losgelaten.... en kwam ik gisteren een aanbieding tegen die ik niet kon weigeren! Ik ga eens kijken of ik mijn kids mee kan krijgen in deze hobby.

Guess who's back
          Click image for larger version  Name:	telescoop.jpg Views:	1 Size:	2.53 MB ID:	1402121
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

NO WAY! Een forumlegende is terug! Welkom.
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Thanks Roel! Wel in afgeslankte vorm, de tijd van zelfbouwdobsons komt wel weer als ik met pensioen ben.

Dit vond ik wel een leuk herintredertje. Gisteren gelijk maar eens een blik op mars geworpen. Jammer genoeg was de telescoop nog niet op temperatuur in de seeing belabberd.

Maar wel heel leuk om weer eens ergens doorheen te kijken. Kijkertje is prima alleen de bijgeleverde oculairen zijn echt ruk

Commentaar

Dit is mijn kind. Onlangs even lekker bezig geweest met kabelmanagement. Degelijke powered USB-hub op de mount gebonden. En de boel kan nu zowel op de powertank als op het lichtnet aangesloten worden.

IMG_1318.JPG
                SkyWatcher 150/750 | NEQ6 Pro | ZWO ASI120MM-S | Nikon D5600

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 95308BEC-A8EE-4511-96FE-3DD69192ED2F.jpeg views: 241 grootte: 139,3 KB id: 1402427 Hier mijn laatste aanwinst voor Sterren kijken in de stad: een Evostar 90 (90/910). Er zit een diagonaal op die ik niet eerder zag; eentje die op 90 en op 45 graden te zetten is, handig voor kinderen! Heb deze vooral voor evenementen buiten in huis gehaald.

Zelf de eq2 montering schoongemaakt en nieuw geolied en loopt best weer fijn. Niet bepaald een heq5 maar best te doen. En geeft prima beeld. Nu alleen nog een 90-graden zoeker!!!
                  Sterren kijken in de stad | Skywatcher 200p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

Leuk!
                    Even de kijker omdraaien, dan zit de fijnregeling voor declinatie vlak onder handbereik tijdens observatie. Is wat gemakkelijker.
                    Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Mijn eerste Telescoop evostar 80mm ed pro.
                      ik heb deze gekozen omdat die betaalbaar is
                      je krijgt hem compleet zoals op de foto.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 20181020_144505.jpg views: 231 grootte: 3,62 MB id: 1404053
                      Skywatcher AZ EQ 6, Skywatcher evostar 80 mm ED PRO, Zwo asi 224 mc, canon 500D.

Commentaar

Mooi hoor! Wat voor een montering prijkt daaronder?

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick Bekijk bericht
                          Mooi hoor! Wat voor een montering prijkt daaronder?
                          Bedankt.
                          De montering is een az eq 6 skywatcher met hand controller.
                          Skywatcher AZ EQ 6, Skywatcher evostar 80 mm ED PRO, Zwo asi 224 mc, canon 500D.

Commentaar

Origineel geplaatst door John Baars Bekijk bericht
                            Leuk!
                            Even de kijker omdraaien, dan zit de fijnregeling voor declinatie vlak onder handbereik tijdens observatie. Is wat gemakkelijker.
                            Is een beetje mijn Newton bias inderdaad! Maar zo ook wel uit de weg van grijpgrage kinderhandjes, dus ga het nog even aanzien ;-)

Victor
                            Sterren kijken in de stad | Skywatcher 200p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image_100306.jpg views: 1 grootte: 3,67 MB id: 1405326

Nieuwe montering, EQ5 met Synscan dus mag er een nieuw plaatje erbij

edit: en natuurlijk een andere Scope, ik dacht eigenlijk dat ik daar al een plaatje van gepost had
                              Last bewerkt door Patrick; 10-01-19, 13:51.

Commentaar

@ Patrick,
                                Is een leuke set-up geworden waar je voorlopig mee vooruit kan (totdat de gevreesde koorts weer toeslaat). Je hebt inmiddels al weer aardig geInvesteerd zie ik, maar het wel lekker basic gehouden
                                WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Commentaar

Werken...
                                X