Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bij het GoTo slewen zou hij af en toe vastslaan, zoiets. Hij was dan ook teruggebracht door de 1e koper en had een tijd in de winkel gestaan om diverse telescopen te showen. Ze wilden er nu vanaf. GoTo zal ik denk ik zelden dan nooit instellen. Dan kan je niet meer de assen losgooien, iets wat ik om de haverklap doe. Zolang hij maar volgt en reageert op de pijltjestoetsen ben ik tevreden!
    Mocht hij tijdens het gewoon volgen ook gek gaan doen (nog niet gemerkt), dan kan ik altijd nog binnenin gaan kijken. Er zijn vast wel ergens CGEM-tuning-sites te vinden.

Commentaar

Mooi opstelling en kijker Guus! Veel waarneemplezier ermee.
      Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

Leuk om te zien wat iedereen heeft om van te genieten!

mooie opstellingen.

Bij deze ook een foto van mijn huidige setup. Het veranderd nog continu. Heb toevallig vandaag nog een flattener reducer van riccardi 0.75 binnen gekregen en geinstalleerd. Kan niet wachten om morgen (als het nog nog steeds helder is) weer aan de slag te gaan!!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 28EE06F9-198B-4B2C-AF25-F5F4A1F50978.jpeg views: 52 grootte: 1,10 MB id: 1381858
        Orion AG-16 F 3.6 - Trius SX-46 - AP 1600 GTO AEL - Moonlite Nite Crawler - Maxim DL - Focus Max - The Sky X - APCC - ACP - Pixinsight - Photoshop

Commentaar

Misschien is dit wel al mijn 50ste telescoop want ik ben ondertussen allang de tel al kwijt
          Toch maar even een fotootje van mijn laatste aankoop. Een 30 cm Orion Optics.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 30 OO.jpg views: 49 grootte: 53,6 KB id: 1382047
          http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

Mooi! Zeker met zowel een Telrad als een 'normale' hoekzoeker.

Is deze setup nog goed te tillen voor je, Huubke?
            En ga je nu weer veranderlijken schatten?

Ik kan niet wachten om te zien wat je 51e telescoop gaat worden

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein Bekijk bericht
              Mooi! Zeker met zowel een Telrad als een 'normale' hoekzoeker.

Is deze setup nog goed te tillen voor je, Huubke?
              En ga je nu weer veranderlijken schatten?

Ik kan niet wachten om te zien wat je 51e telescoop gaat worden
              Guus, ik heb voor dit merk gekozen omwille van de lichtere onderdelen. Buis en rockerbox wegen merkbaar lichter dan de goedkopere alternatieven.

Veranderlijken? Wat is dat nu weer? Achja, die dingen die ik zoveel jaar heb waargenomen en dan wat beu was. Ja hoor, na een kleine intermezzo van 4 jaar is het tijd om daar weer eens met te beginnen. Ik ben al bezig met kaarten aan te maken. Ik ga de AAVSO CV Legacy list waarnemen.

De 51e telescoop, daar ben ik al over aan het nadenken maar de dobson blijft. Die 51e komt er bij voor de heldere vars.

Commentaar

Origineel geplaatst door Huubke Bekijk bericht
                Ik ga de AAVSO CV Legacy list waarnemen.
                GuusGilein , of het gaat toch eerder , zoals voorheen, de Bulletin worden. Ik heb toch geen voeling met die cv's. De bekende die zowat iedereen waarneemt en die regelmatig en heldere activiteit vertonen, die neem ik mee op in het mira programma.

Commentaar

@Huukbe Dat is precies wat ik doe. Gewoon de sterren doen waar je plezier mee hebt. Enkel die zwakke cv's doen die 19 van de 20 keer niet zichtbaar zijn is funest voor je gesteldheid!
                  En er komt regelmatig een (super)novae langs voor de broodnodige afwisseling

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein Bekijk bericht
                    @Huukbe Dat is precies wat ik doe. Gewoon de sterren doen waar je plezier mee hebt. Enkel die zwakke cv's doen die 19 van de 20 keer niet zichtbaar zijn is funest voor je gesteldheid!
                    En er komt regelmatig een (super)novae langs voor de broodnodige afwisseling
                    Ik heb altijd het meeste plezier beleefd aan mirasterren. Die zijn eigenlijk even onvoorspelbaar als cv's.

Commentaar

Mijn Bresser Messier NT-150S 150/750 met HexaFoc focusser, Meade Autostar remote, een EXOS-2 EQ5 GoTo mount met verlichting voor de poolzoeker, diverse Celestron X-CEL LX objectieven (2,3mm / 7mm / 12mm en 2x barlow uit dezelfde serie), Bresser 26mm super pössl, een hele bak vol filters en een super enthousiaste eigenaar die niet kan wachten totdat de zwarte hemel weer te zien is.

Voor het schieten van plaatjes gebruik ik een Nikon D300 DSLR overigens.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSCN1577.jpg views: 52 grootte: 218,2 KB id: 1382741Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSCN1578.jpg views: 49 grootte: 205,3 KB id: 1382742
                      Bresser Messier NT150S/750 HEXAFOC | EXOS2 GoTo | Bresser 26mm super plossl | Celestron X-CELL LX 2,3mm / 7mm / 12mm / 2x barlow

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam:  views: 0 grootte: 47,4 KB id: 1382744 Mijn Intes Mk67 "standing by for action" bovenop een berg in de Eifel vorige week.
                        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zonder woorden (ik ben nog steeds stil van de eerste beelden....)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: De nieuwe Tak compr.JPG views: 49 grootte: 103,3 KB id: 1383085
                          Voeg bestanden toe
                          Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Prachtig!!

Als de beelden door die kijker net zo mooi zijn als de buitenkant ervan, dan zit het wel snor met dat ding!

(de optiek kan denk ik niet beter, dat oculair is ook al onovertroffen. Wat moet je nou nog ...... )

Commentaar

Skyfan aan de Tak!! Geweldig; nog meer mooie waarneemresultaten!!

Commentaar

Gaaf hoor! Gefeliciteerd met dit mooie instrument!
                                Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.
                                Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Werken...
                                X