Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door alien007 Bekijk bericht
    Tussen al het Dobson/reflector geweld wil ik ook graag een foto plaatsen van mijn recent aangeschafte Skywatcher 150mm f/5 refractor op een AZ4 montering. Het is mijn eerste telescoop en hoop er veel plezier aan te beleven.

Bijna een buurman zie ik
    Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:26.
    William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

Update van de mijne

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 18072010130.jpg views: 1 grootte: 227,2 KB id: 1041340
      Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:27.
      William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

Niet speciaal een nieuwe telescoop, maar wel een mooie "nieuwe"
        montering en statief. Gisteren overgenomen van Roel. Vandaag een
        extra gewicht (met schroefdraad!! ) bij Ganymedes gehaald. Zowel
        eq als az is ie goed in balans.

Nu alleen nog een dovetail adapter scoren. Voorlopig zitten de buisringen
        even geschroefd op de montering.

Net even meer Grab&Go dan m'n LXD. Nu alleen nog wat heldere nachten!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: P9170041kl.jpg views: 1 grootte: 149,2 KB id: 1041341
        12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
        7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Mijn 12" zelfbouw dob in het "park", deze keer zonder avondjurk aan

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: P1100491A.resized.JPG views: 2 grootte: 904,3 KB id: 1041343
          *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Hierbij ook mijn opstelling:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: telescoop.jpg views: 1 grootte: 204,4 KB id: 1041382

Commentaar

hier een foto van de nieuwe Astro-Physics Mach1 montering met de 8 inch GSO RC erop.
              Verder volgkijker 90mm F5.5 en een sbig 8300M camera. En een dmk21afas firewire volgcamera.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Mach1GSORC.jpg views: 2 grootte: 174,5 KB id: 1041430
              Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:28.
              Somewhere out in empty space, long before the human race, something stirred-Elvis Presley
              GSO 8" Newton F4, GSO 8" RC F8, ST8300M, Mach1

Commentaar

Omdat mijn Dob nu helemaal klaar is kan hij ook in dit rijtje!

Dit is mijn zelfgebouwde truss-dobson met een hoofspiegel van Orion UK (300mm, brandpunt 1200mm, dikte 27mm). De kijker kan “opgevouwen” worden tot een transportkistje van 41 x 41 x 19,5cm, zodat ik hem mee kan nemen op vliegvakantie. Ik heb hem gebouwd in de zomer van 2010. Lees hier het uitgebreide bouwverslag.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: dob300helemaal1.jpg views: 3 grootte: 59,2 KB id: 1041431

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: dob300kistje.jpg views: 1 grootte: 103,1 KB id: 1041432
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Betere foto volgt nog maar hier een kiekje van m'n laatste aanwinst,
                  een 30cm F/5 GSO dobson:

Thanks Scorpio!

Bandit 8)
                  Achromatologisch

Commentaar

Mijn nieuwe telescoop is aangekomen !!!!!!!

ik zal hem morgen zo snel mogelijk uitpakken en een foto ervan maken !!!!!!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: aankomst.jpg views: 1 grootte: 112,1 KB id: 1041700
                    Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:28.

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ota2.jpg views: 1 grootte: 28,5 KB id: 1041701
                      Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:31.

Commentaar

Inderdaad een Takahashi Dall-Kirkham Mewlon 300 :lol::lol::lol::lol:

Ik ga er geen gaten in boren nee :smile:
                        Zoals je kunt zien is de achterplaat te verwijderen, evenals de 2 zij-platen.
                        Dan kan hij enorm goed afkoelen.
                        En de mewlon is open aan de voorkant, heeft geen corrector nodig, dus
                        tube-currents zullen (weer) afwezig zijn.

Ik hoop er mooie foto's van planeten en maan van te maken. Ook DSO, maar dan moet ik even de reducer kopen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: mewlon-300_primarycell_700-l.jpg views: 1 grootte: 32,3 KB id: 1041702
                        Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 08:30.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                          Maar vergeet je niet de Polarex af en toe wat aandacht te geven? Ik wil daar nu wel eens wat waarneemverslagen/foto's van zien!
                          De 'Polarexen' staan "mooi te wezen" in de woonkamer :smile:
                          En daar blijven ze voorlopig.....
                          De TEC en TAK zullen al genoeg aandacht opeisen

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: polarex.JPG views: 1 grootte: 57,1 KB id: 1041703
                          Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 19:29.

Commentaar

Na het bruut geweld van Andre even iets kleins (maar fijn!), namelijk een foto van mijn setup :lol:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_3460.jpg views: 1 grootte: 106,4 KB id: 1041707
                            Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 19:29.
                            Canon EOS 550D

Commentaar

oke nu mijn bescheiden setup, vandaag binnen gekregen

Last bewerkt door joewy; 27-10-10, 20:37.
                              the King of failures

Commentaar

Djiesus!

Wat een apparaat die Mewlon!
                                Gefeliciteerd Andre, echt vet!

Ben echt ZEER benieuwd wat daar de potentie van is.

Hier een wat bescheidener setup in mijn tuintje.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: scope .JPG views: 1 grootte: 113,0 KB id: 1041766
                                Last bewerkt door Skyheerlen; 28-06-11, 19:30.

Commentaar

Werken...
                                X