Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Re: Foto van je eigen telescoop

Hier mijn laatste geheel gewijzigde nieuwe aanwinst EQUINOX Skywatcher 100 -900 ED APO.

* TS stappen motoren op DEC - RA + focuser
    * selfmade beuken houten statief
    * TS polar finder met verlichting.
    * Walther laser rood + groen licht micro point

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:43.
    Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

update:Hier mijn laatste gewijzigde EQUINOX Skywatcher 100 -900 ED APO op een selfmade houten statief geheel gedemonteerd klaar voor vervoer .

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:43.
      Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Sheriff's Bresser Galaxia 114/900

Mijn Splinternieuwe Bresser Galaxia 114/900

Deze als complete set gekocht bij Robtics, nadat ik erg veel informatie heb gekregen van Klaas en Rob omtrent mijn wensen en budget.
        Heerlijke koffie op, m'n ogen uitgekeken en ben voorlopig afgestapt van de Goto systemen

Thanx Klaas en Rob,

Was een erg informatieve middag!

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:44.
        Apparatuur: Bresser Galaxia 114/900
        To boldly see what everybody has already seen :)

Commentaar

De OMC staat op de eerste etage. De Grab and Go kijker staat in de huiskamer naast de deur naar de tuin.
          Oculairen:
          38mm Robtics
          24,5 mm SWA Meade
          15 mm Vixen plossl
          12 mm Brandon
          8 mm Baader Hyperion
          5 mm Pentax SWX

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Kopie van IMGP4484.JPG views: 1 grootte: 78,3 KB id: 1044353
          Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:45.
          Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Hier nog een foto van m'n Skywatcher 200mmF5 Newton met Skywatcher 90mmF10 guidescope op HEQ5pro op 8" Alexandersobservatories pier in Alexandersobservatories 10x8' roll-off observatorium. De 8" pier is zeer stabiel.

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:45.
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

hoi,

allereerst , er zou eigenlijk in het begin van dit topic een waarschuwing moeten komen dat men tijdens het bekijken van de foto's
              een teiltje onder het verlengde van de kin moet plaatsen ter voorkoming van uitgebleekte plekken op het computer buro............ :P
              wat een mooie opstelling zie je hier voorbij komen zeg................super

nou dan hier mijn bescheiden opstelling
              WO Zenithstar II 80/545 APO ED
              met een Celestron SLT Go-To montering (AZM) (hoop ik volgend jaar te vervangen voor een goed volg statief)
              en mijn Canon 450D
              heb er ook nog een PH 840 bij voor de maan en de planeten
              deze opstelling gekocht om wat meer in de fotografie te duiken en het komende jaar ervaring mee op te doen dan kan ik de Zenithstar altijd nog houden voor widefield of volgkijker
              foto is even snel genomen met mijn mobiel.............

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC00002.JPG views: 1 grootte: 236,7 KB id: 1044354
              Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 11:46.
              William Optics Zenithstar 80 APO ED / Skywatcher NEQ3 synscan Pro GOTO / Canon 450D / en een hoop fun met de hobby

Commentaar

Belofte maakt schuld, dus bij deze de foto's. Momenteel nog geen montering, de HEQ5 Pro komt volgende week binnen

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:42.

Commentaar

Mijn opstelling zoals het er tegenwoordig uitziet

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: sized_IMG_3193.JPG views: 1 grootte: 225,9 KB id: 1044355

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: sized_IMG_3201.JPG views: 1 grootte: 202,8 KB id: 1044356
                  Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:41.
                  http://yoerisastrophotography.moonfruit.com/

Commentaar

Onlangs een in topconditie verkerende tweedehands Vixen GP-DX op de kop getikt. Ik kan dit gebruiken als "grab & go" optie naast de AP Mach1. Past inclusief het contragewicht precies in een 1500 Pelicase. Leent zich ook goed om mee te nemen naar vliegtuigbestemmingen, maar dan enigszins gestript (geen contragewicht, geen declinatieas) als piggybackplatform.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: gp-dx_fsq106.jpg views: 1 grootte: 22,0 KB id: 1040450 Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: gp-dx_case.jpg views: 1 grootte: 20,6 KB id: 1040451
                    Last bewerkt door Maurice Toet; 07-07-10, 18:24. Reden: Bijlagen (afbeeldingen) in context met tekst geplaatst.
                    Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Sinds 2006 heb ik al mijn 127/820mm achromaat en heb daar veel plezier aan beleefd, maar als ik naar mijn "wensenlijstje" kijk dan heb ik liever een kleinere widefield achromaat (Apo of ED) en een langere achromaat. Dus toen daar plots een 127/1200 achromaat op te-les-koop.nl stond was ik verkocht! Helaas de kijker ook al... Enkele dagen later baalde ik hier nog zo van, dat ik de verkoper een mail stuurde met de vraag of hij aan de koper door wou geven dat als die hem toch te lang vond, ik interesse had. Tot mijn verbazing kreeg ik snel een mailtje terug dat de kijker niet verkocht was omdat de vorige koop niet meer door was gegaan! Kost daarop ben ik toen met Roel in de auto gestapt en naar Belgique gereden. De kijker verkeerde nog in nieuwstaat, en eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik het het koopje van de afgelopen jaren vond (dank Ton!).

Ik heb zojuist even foto's gemaakt van de kijker en direct ook maar even van de andere kijkers. Wat er te zien is;

- TS 127/820mm achromaat op de Vixen GP
                      - TS 127/1200mm achromaat op de Losmandy GM8
                      - GSO 250/1250mm kofferdobson (door Michael)

Er is echter een 300mm f/4 OO spiegel onderweg die de 250mm gaat vervangen! Nu nog een 80 of 85mm Apo/ED en ik ben klaar... voorlopig.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_2696s.jpg views: 1 grootte: 75,6 KB id: 1040539

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_2616s.jpg views: 1 grootte: 78,9 KB id: 1040540

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_2664s.jpg views: 1 grootte: 71,4 KB id: 1040541
                      Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:42.
                      What happens in Cygnux X-1
                      Stays in Cygnux X-1

Commentaar

Hoi allemaal,

Hierbij dan een foto van mijn kijkers. De zwarte kijker is een Skywatcher 200/1000mm op een Celestron ADM montering en de zilvere kijker is een Bushnell 114/820mm op een 'gammele' EQ3 montering.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: telescopen.jpg views: 2 grootte: 55,9 KB id: 1040600

Groeten,
                        Dave
                        Skywatcher Explorer 200P 200/1000mm F/5 op Celestron ADM montering | DMK21AU04.AS en Atik 314E CCD camera | Astrotent@SpaceDave

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: sized_20100416_3(001).jpg views: 1 grootte: 41,4 KB id: 1040602

Goede kijker die die zwarte, heb hem zelf ook. is toch niet mijn adm toch?
                          Last bewerkt door Roland.V; 24-07-10, 18:08.

Commentaar

Het is hier fijn, de lucht is blauw, ik denk dat ik hier mijn scope'je bouw. Links rechts, opgelet, snel de powertank neergezet (vrij naar Herman en de Zes uit 1980 ).

Celestron C6-N (150/750 F5 newton) op een EQ5. Ben er erg blij mee!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9214.jpg views: 1 grootte: 54,1 KB id: 1040603

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_9215.jpg views: 1 grootte: 39,8 KB id: 1040604
                            Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

Nog een update hier.

een nieuwe Montering heq6
                              en een nieuwe kijker een sn10"

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: telescoopie.jpg views: 1 grootte: 76,4 KB id: 1040657
                              ECHTE MANNEN KOMEN THUIS MET HONGER, NIET MET BLOEMEN...

Commentaar

Eindelijk eens een fotootje gemaakt van de opstelling:

Equinox 80/500 en camera op de GPD2 met daarboven een (mini)dualplate en een gemodificeerde 8x50 zoeker + ALCCD5 en een RDF.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: opstelling.jpg views: 1 grootte: 236,0 KB id: 1040679

Commentaar

Werken...
                                X