Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Re: Foto van je eigen telescoop

Vers uit de doos!

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 09:22.

Commentaar

Mijn bescheiden 200mm F5 Helios newton. Een paar jaar geleden bij Van Grootven gekocht.

Gisteren Wilcox ringen op geDHZd. Daarom voor de gelegenheid gelijk maar even opde foto gezet.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSCF0061.JPG views: 1 grootte: 71,5 KB id: 1044343
      Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:29.
      Life is a Minestrone

Commentaar

Hier mijn speeltje de Bresser Uranus 102 f10 Achromaat op een EQ3 montering gekocht op ebay voor 120 euro .Ik heb wel een volgmotor gemonteerd en enkele kleine verbeteringen aangebracht.Ik ben er zeer over te spreken waarvoor ik hem gebruikt maan en planten camera Philips ToUcamPro 740K.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_5277.jpgff.jpg views: 1 grootte: 80,0 KB id: 1044345
        Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:29.
        Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Vooruit, nu de montering en telescoop af zijn mag ie nog wel een keertje in deze rubriek van mezelf. Ik post hier toch al om de 2 a 3 maanden een nieuwe foto

Last bewerkt door Skyheerlen; 26-06-11, 06:16.
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Yippie! Mijn polarex 75mm is compleet. Laat Mars maar komen! Het afwerkingsniveau en de uitstraling maken het een prachtkijker, oogstrelend en imposant. De montering is wel overbemeten voor een relatief lichte buis. Maar dit is echt een sterrenkijker-kijker! Zo'n kinderlokker

Last bewerkt door Skyheerlen; 26-06-11, 06:17.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Het statief is af, dus eindelijk is de Polarex helemaal gebruiksklaar. Het statief is ongeveer 1.70 hoog, op deze foto hangt de stofkap op ongeveer 2,50m hoog. Een belachelijk groot monster voor een 10cm kijker dus! Het begint hier trouwens langzaam op te klaren dus vanavond misschien eindelijk een blikje op de Maan of Mars werpen!

Bedenk trouwens voordat je een 10cm Polarex aanschaft: je tuin lijkt er opeens heel klein door!

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:36.
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Bla bla bla

Intussen heb ik mijn sterrenwacht aangepast. De buitenkant is donkergroen gepotdekseld (als lamellen over elkaar) en daarmee is hij dubbelwandig geworden en ook vochtvrij. Dat was nodig, want metalen delen waren regelmatig nat. Met een TEC en een Tak in t kot is dat toch een beetje zonde.

Ik heb trouwens ook een webcam op t dak staan, dus als ie open is dan kun je mooi meekijken met wat ik aan t doen ben!
                http://www.astropage.nl en klik op "weather station advanced"

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:36.
                Motto: Boterzacht bewerken!

Commentaar

Deze hoort natuurlijk ook nog in dit topic: Polarex 60mm op alt/az montering uit ongeveer 1975. Alles in absolute nieuwstaat, behalve op de kist zaten wat krasjes. Ik ben er echt ontzettend blij mee!

"Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Misschien aardig om m'n oudste en eerste telescoop te tonen. Gebouwd door de firma Plossl in Wenen tussen 1835 en 1840.
                    Hiermee heb ik voor het eerst de ringen van Saturnus mee gezien.

Toevallig kwam ik deze site tegen. Hier kun je alle specs vinden. Alle onderdelen die je op deze site ziet heb ik in mijn bezit behalve de originele houten kist. Ik acht de kans klein dat iemand die nog voor me heeft liggen
                    Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:37.

Commentaar

Tja...

Hier kan ie natuurlijk ook niet ontbreken:

yesyes: Robtics 102mm F7 doublet ED apo yesyes:

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:37.
                      12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
                      7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Vandaag twee mensen tevreden: ik heb iemand blij gemaakt met een 101 mm Borg ED-refractor en hij heeft mij blij gemaakt met een Vixen VMC 260. De brandpuntsafstand van de VMC 260 bedraagt 3000 mm (f/11,5), maar voor astrofotografie kan ik die reduceren tot 1860 mm (f/7,1). Ik moet nog wel een extra contragewicht bestellen. De VMC is vrij fors: dezelfde buisdiameter als een C11 en dezelfde lengte als een C14.

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:38.
                        Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Het moest er ooit eens van komen, dus hij staat er eindelijk op, mijn meade 8" LX200ACF op een NEQ 5 Goto

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_0002.JPG views: 1 grootte: 173,8 KB id: 1044346
                          William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

Een fotootje van mijn luchtafweerbatterij. Van voor naar achter van links naar rechts:

- C102HD, mijn eerste aanschaf (met volgmotor)
                            - CGE1400, mijn laatste aanschaf (met XLT en Fastar)
                            - PST, gemodificeerde 1e generatie (geen "rust" of "sweetspot" dus)
                            - C9,25 ADV-GT XLT, helaas uit de tijd dat de prijs nog normaal hoog was

De C14 is er mede dankzij de welkome adviezen van Skyheerlen gekomen. Ik verwacht daarmee voorbij de oerknal te kunnen kijken. Ik overweeg nog om de C9,25 als volgkijker en de C102HD als zoeker op de C14 te bevestigen maar ik weet niet of de CGE dat allemaal aankan (laat staan mijn rug).

... nogmaals maar nu als de stoere "kanonne van Navarone". De PST dorst niet.

Ik ben er nu voorlopig klaar mee. Of heeft iemand toevallig nog een Solarmax 60 voor de halve prijs in de aanbieding?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: PICT1145.JPG views: 2 grootte: 175,3 KB id: 1044347

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: PICT1148.JPG views: 2 grootte: 147,2 KB id: 1044348
                            Full WMN-member.

Commentaar

Hier mijn recente aanschaf van 26 Feb 2010 de Skywatcher EQUINOX 100/900mm ľ APO op verzwaarde EQ3 montering met volgen .ik hoop er veel plezier van te mogen hebben.

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:39.
                              Ge´soleerde C8 op EQ3 Bresser ATM 80mm f/4,7 met verrekijker - triplet (gepimpte) Celestron Skymaster 15X70 verrekijker TS 20X80 -T triplet.

Commentaar

Yoer, met die opstelling en je nieuwe montering kan het wel een tijdje duren voordat het helder is

Hier mijn twee kijkbuizen.
                                Ten eerste mijn Meade Lightbridge 8" waar ik het grote werk mee doe. De tweede is mijn Skywatcher 80ED Pro waar ik het snelle werk mee doe.

Last bewerkt door Skyheerlen; 25-06-11, 07:39.

Commentaar

Werken...
                                X