Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van je eigen telescoop

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Re: Foto van je eigen telescoop

Hallo,

Afgelopen woensdag is de kijker binnen gekomen die ik vorige week vrijdag bij Teleskop-Express.de besteld heb.
    Het is een Skywatcher 90/900. Ik had al een Bynostar SPN 130/900, alleen er waren een aantal redenen dat het mij slim leek om deze kijker erbij te kopen.
    De Skywatcher is ook makkelijker te vervoeren (heb geen auto).

Hier een paar foto's.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC08497.JPG views: 1 grootte: 166,9 KB id: 1044374

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC08499.JPG views: 1 grootte: 157,4 KB id: 1044375

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC08525.JPG views: 1 grootte: 86,2 KB id: 1044376
    Last bewerkt door Skyheerlen; 26-06-11, 06:14.
    We're having too good a time today. We ain't thinking about tomorrow

Commentaar

Het werd weer eens tijd voor een update.

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:18.
      Edison, je wordt bedankt! Je bracht inderdaad licht in de duisternis...

Commentaar

Hier is ie dan m'n nieuwe tweedehands Bresser Messier R90.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Bresser R90.JPG views: 1 grootte: 65,4 KB id: 1044377
        Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:18.

Commentaar

Ik heb best wel een tijdje getwijfeld maar nu staat hij dan toch in mijn sterrenwacht: de GSO 8" f/8 RC - Ritchey-Chrétien (ook wel AT8RC maar dan zonder het Astro-Tech merkje ). Hij voelt zich als een vis in het water op mijn EQ6Pro.
          Hij is een stuk trager (F/8) dan mijn vorige telescoop (F/4 SN8), maar er is een reducer in ontwikkeling die het systeem naar F/6 zou moeten brengen.
          Ik kan bijna niet wachten op de eerstkomende heldere nacht!

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:19.
          Full WMN-member.
          GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

M'n nieuwe tweedehandsje; ben er erg blij mee: Meade LXD 75 met 6 inch newton.
            En m'n twee eerdere kijkers op de achter grond.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: nieuw.JPG views: 1 grootte: 87,3 KB id: 1044378

Commentaar

Had nog geen foto van mijn 75 Polarex op het forum gezet. Hij is niet helemaal compleet, maar dat komt tzt nog wel. De lensdop ontbreekt (is een zonnefilter wat je op de foto ziet) en de originele zonneprojectieset is ook niet aanwezig. Het is een verdomd mooie kijker! Ben er erg blij mee en deze gaat niet weg (tenzij ik een 110mm vind )

Last bewerkt door Skyheerlen; 26-06-11, 06:15.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mijn nieuwe telg is een 254mm F4,8 OO UK met een strehl van 0,982 die tijdelijk huist op een EQ-5 synscan GOTO mount. Vandaag bij Robtics opgehaald voor een mooie prijs.
                Die EQ-5 moet ooit een EQ6 Synscan gaan worden maar de poet is op. De EQ-5 draagt hem voorlopig voldoende voor visueel.

Last bewerkt door Skyheerlen; 26-06-11, 06:16.
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Hey, dit is mijn dobson skyquest XT4.5 :

Hij op mijn slaapkamer als ik niet aan het observeren ben; als ik observeer dan staat hij op ons plat dak.
                  Ik heb ook een 10mm en 25mm lens en 2 zonnedoppen, een op de kijker en de ander op de zoeker .

Dit was mijn telescoop in het kort; ik heb er al veel plezier aan gehad !

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_6882.JPG views: 1 grootte: 218,2 KB id: 1044399
                  Dobson skyquest XT4.5 900mm 4.5 inch, 2X barlow, plössl + hyperion oculairen

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: CIMG1634.JPG views: 1 grootte: 110,1 KB id: 1044400

Na me op dit forum mijn inziens goed ingelezen te hebben, mijn eerste telescoop. Het is de 10" versie. Naast standaard meegeleverde 26 mm oculair, TV 31 mm Nagler, TV 2x Powermate, Burgess/ TMB 8mm en TV 2" bandmate nebustar filter aangeschaft.
                    Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:20.

Commentaar

Hier mijn kleine maar toch wel fijne telescoop!

Heb het platfrom er af gehaald en toen op marktplaats een statief voor 5 euro gekocht.
                      toen heb ik bij Sterrenwacht Saturnus (heerhugowaard) met de machines en monteringetje gemaakt waar me buis op kan. nu heb ik geen tafel meer nodig en geen rugpijn meer

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: P1010033.JPG views: 1 grootte: 186,7 KB id: 1044401
                      i <3 Exoplaneten

Commentaar

Verslag volgt.

30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Brrrr!!!

Een "ijskoude foto" van mijn Celestron C9.25 op een CG-5 montering.
                          De dradenboel wordt veroorzaakt door de dauwlinten, die door een dewbuster controller worden aangestuurd.
                          Met twee gelaccu's worden de dauwlinten en de montering apart gevoed.

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:21.
                          "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
                          Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Hier een nieuwe foto van mijn setup, de EQ5 Synscan is vervangen door een Atlas EQ-G Syntrek (EQ6).
                            De originele slappe OO UK buis''ringen'' dienen nu als Wilcox rings en ik heb nieuwe skywatcher ringen gekocht en deze iets opgevuld met dik vilt. In de laatste draait de buis netjes rond en de oude OO UK ringen houden de tube op zijn plaats.

Nus nog even wachten op de nieuwe foc en vangspiegel.

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:28.
                            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mijn Polarexjes:

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 08:28.
                              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nou die van mij
                                foto beetje slechte kwaliteit.

Last bewerkt door Skyheerlen; 27-06-11, 09:19.
                                Meade LXD 75 SN-6 AT
                                Hyperion 8-24mm clickstop-zoom
                                Burgess 3.2mm planetary

Commentaar

Werken...
                                X