Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik heb deze gekocht...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik heb deze gekocht...

http://www.telescope-service.com/OrionU ... oline.html
    En dan naar de 20cm scrollen.
    Wel niet nieuw maar met upgrades. Andere spider, collimatieknoppen, flocking. 1/8 optiek. Nog van dominique dierick geweest. :drunken:
    Zaterdag mag ik er om. Dat het nog maar veel regent zodat het zaterdagavond helder is.
    :wav:
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Dat is eeeeeeeeeeeeeeeeeel niet slecht!!! En van een bekende in astroland gekocht!!
    Gefeliciteerd! Echt een toppertje!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Goeiemiddag zeg! Roel=jaloers!
      Waarschijnlijk de laatste scoop die je ooit zult kopen.
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

zeer mooie kijker Jefke
        hou er wel rekening mee dat deze gebouwd is met fotographie in gedachte
        daardoor heeft die een grotere vangspiegel,wat minder geschikt is voor planeten
        voor de rest zeer goede keuze :thumbup:

Commentaar

Jefke, wat was jouw huisadres ook alweer? Even zien, breekijzer, schroevendraaier, zaklamp, bivakmuts.... moet wel voldoende zijn om bij iemand binnen te komen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Paul
            Jefke, wat was jouw huisadres ook alweer? Even zien, breekijzer, schroevendraaier, zaklamp, bivakmuts.... moet wel voldoende zijn om bij iemand binnen te komen.
            paul volgens mij lijkt mij zo'n ram inbraak veel beter.. met de auto van je ouders naar binnen rijden

( of hij woont in een flat.... ik heb wel een helikopter voor je ) :laughing3:

Commentaar

Re: Ik heb deze gekocht!!!

Origineel geplaatst door Jefke
              http://www.telescope-service.com/OrionUK/fotoline/fotoline.html
              En dan naar de 20cm scrollen.
              Wel niet nieuw maar met upgrades. Andere spider, collimatieknoppen, flocking. 1/8 optiek. Nog van dominique dierick geweest. :drunken:
              Zaterdag mag ik er om. Dat het nog maar veel regent zodat het zaterdagavond helder is.
              :wav:
              Ik wist niet dat dominique deze weg deed... Topper telescope .. maar daar moet wel nog een topper montering bij.. niet vergeten !!

Commentaar

Re: Ik heb deze gekocht!!!

Origineel geplaatst door Nightsky

Ik wist niet dat dominique deze weg deed... Topper telescope .. maar daar moet wel nog een topper montering bij.. niet vergeten !!
                Zo is het niet. Dominque heeft hem ooit doorverkocht aan iemand en ik koop hem nu van die persoon. De verbetering zijn ook door DD gedaan dus dat zal wel in orde zijn. :lol:
                Ik was eigenlijk op zoek naar een newton voor wat visueel deepsky waarnemen. Ik heb nl. al een grote refractor voor planeten. Maar als je dan zoiets kan kopen doe je dat direct. Binnen een jaar wou ik toch een camera kopen voor astrofotografie te doen dus komt ie direct van pas.
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ach, dat gewauwel over telescopen "voor fotografie" of "planeetwaarneming" of "deek sky waarneming"...

Een telescoop is een telescoop is een telescoop, en met een uitgekiend setje oculairs zie je met elke telescoop meer dan genoeg om je voorlopig bezig te houden...

... als amateur en beginner.

,xtG
                  .tsooJ
                  Ich bin ein Kollaser.
                  http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
                    Ach, dat gewauwel over telescopen "voor fotografie" of "planeetwaarneming" of "deek sky waarneming"...

Een telescoop is een telescoop is een telescoop, en met een uitgekiend setje oculairs zie je met elke telescoop meer dan genoeg om je voorlopig bezig te houden..

,xtG
                    .tsooJ
                    De fase van gewoon wat te turen naar de sterren is bij sommige wel al lang voorbij. Denk daar eens aan voordat je zoiets uitkraamt.

Commentaar

Vandaar dat je die laatste zin weglaat, naar ik aanneem?

,xtG
                      .tsooJ
                      Ich bin ein Kollaser.
                      http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Joost, be gentle. 't Is valentijn!
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien

Een telescoop is een telescoop is een telescoop, en met een uitgekiend setje oculairs zie je met elke telescoop meer dan genoeg om je voorlopig bezig te houden...

... als amateur en beginner.

,xtG
                          .tsooJ
                          ik kan je erin volgen ,maar deze kijker is nu eenmaal gelaakt gemaakt met fotographie in gedachte,vandaar dat de vangspiegel ook 75mm kleine as is ,wat groot is voor een 200mm,dat is om vignetering te vermijden in de hoeken van de foto's
                          verder zit er een laag profiel focuser op
                          ook zit er standaard een coma corrector bij (met fotodraad)
                          het feit dat die een redelijk korte brandpunt heeft,is om teveel problemen te vermijden bij het tracken ,al is een goede montering nog altijd nodig
                          dit is geen kritiek,maar gewoon feit
                          dat wil natuurlijk niet zeggen dat die visueel niet bruikbaar is

Commentaar

75mm kleine as ? hier bedoelen ze de lange kant van de vangspiegel toch ?

Commentaar

Zou het eigenlijk mogelijk zijn om de vangspiegel te veranderen in een kleiner expemplaar? Vb. 36 of 50mm of is dat veel werk? Anders verander ik hem nu en steek de andere er terug op als ik foto's neem. Het is nu niet dat een vangspiegel van orion zoveel kost.

Commentaar

Werken...
                              X