Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

seben 203 mm scoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

seben 203 mm scoop

Hoi ik heb op Internet een advertentie gezien en info gevraagd over de scoop het gaat over een.

Seben Newton telescoop
    Opening 203 mm
    Focale lengte 1000 mm
    Montering EQ 8V
    3 Plössl occulairen 4,10, en 30
    En een barlow (maar deze heb ik zelf wel)
    Prijs 250,- niet slecht voor deze scoop toch ?
    Ik denk dat ik wel leuke dingen ga zien door deze scoop.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Deze was volgens mij in een van de andere topics al besproken.
    Ten eerste moet je geen Seben kopen. Ze kunnen geen kwaliteit leveren. De statief van de telescoop is ook te licht voor de kijker.
    Mijn advies is om niet merken Sebeb en Optisan kopen omdat het naar mijn mening slechte telescopen zijn. Ze komen trouwens ook alleen maar op ebay voor.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ik sluit mij hier volledig bij aan! Niet doen.
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Is de kwaliteit zelfs zo slecht met een opening van 20,3 cm ?

Commentaar

Opening zegt niks.. Als de spiegelkwaliteit en montering en focusser ed zo slecht zijn.. Nee. gewoon niet doen.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

De montering en statief die eronder zitten zijn al niet eens voldoende voor een 130mm scoop. Er zit ontzettend veel plastic aan dit soort kijkers en de beeldkwaliteit laat te wensen over. Voor E250,- is er tweedehands veel beter te krijgen.

Ik denk echt dat je met een kwalitatief goede 114mm telescoop meer plezier zult beleven dan met dit exemplaar.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
              De montering en statief die eronder zitten zijn al niet eens voldoende voor een 130mm scoop. Er zit ontzettend veel plastic aan dit soort kijkers en de beeldkwaliteit laat te wensen over. Voor E250,- is er tweedehands veel beter te krijgen.

Ik denk echt dat je met een kwalitatief goede 114mm telescoop meer plezier zult beleven dan met dit exemplaar.
              ik heb nog een leuke 114mm newton staan van meade die wegmoet :P

Commentaar

lol
                kijk dit dan :P
                http://tinyurl.com/d22ug

sorry voor de lange link de [/url] werkte niet :/

Edit door MThomas: Tinyurl.com werkt wel :P

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
                  Mijn advies is om niet merken Sebeb en Optisan kopen omdat het naar mijn mening slechte telescopen zijn. Ze komen trouwens ook alleen maar op ebay voor.
                  Optisan... Ik dacht al dat ik die naam eerder heb gehoord, en niet op eBay. De sterrenwacht hier in de buurt verhuurt Optisan elfjes en hun mening over dit merk is blijkbaar een andere:

Origineel geplaatst door Volksterrenwacht Bussloo
                  De telescopen

Uitgeleend worden vijf identieke Newton-spiegelkijkers, van het merk Optisan, type Star 900114II. De telescopen zijn equatoriaal opgesteld, voorzien van o.m. 3 oculairen, een zoeker, handzame equatoriale montering en een houten statief. De telescopen zijn optisch van goede kwaliteit.

Commentaar

Wisten julli trouwens dat het koninklijk observatorium in Belgie een Seben 203 mm scoop hebben aangeschaft, en dat hun mening aardig positief is. Als het gaat om prijs kwaliteit verhouding.

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                      in Belgie
                      Vanzelfsprekend.

:lol:

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                        Origineel geplaatst door ArieV
                        in Belgie
                        Vanzelfsprekend.

:lol:
                        :notworthy:

Commentaar

Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds zit te denken om deze scoop aan te gaan schafen.

Maar deze kwam ik ook tegen
                          voordelen (lijkt mij)
                          Goede stevige houten statief, maar kennen jullie dit merk en zecht jullie dit wat, want het lijkt me dat hij maar een leuk verkoop praatje houdt.
                          http://koopjes.marktplaats.nl/fotografi ... 80106.html

Commentaar

Zelfde merk alleen deze is parelactisch gemonteerd ook interesant en goedkoper dan model hierboven.

Commentaar

http://koopjes.marktplaats.nl/fotografi ... 46710.html

Commentaar

Werken...
                              X